جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 مرداد 1393     
باید تلاش مشترکی برای تحکیم وحدت و مقابله با افراط گرایی در منطقه انجام دهیم

به گزارش شهرداری نیوز :ضیافت افطاری شهردار تهران با سفرای کشورهای اسلامی و دیپلمات های کشورهای اسلامی، مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در محل باغ موزه قصر برگزار شد.

محمدباقر قالیباف طی سخنانی در این مراسم، خطاب به میهمانان حاضر گفت: از اینکه دعوت اینجانب را پذیرا شده و در این محفل معنوی و نورانی حضور به هم رسانده اید، صمیمانه قدردانی می کنم و به همه شما سروران عالیقدر خوش آمد می گویم. موجب سرافرازی اینجانب و مجموعه مدیریت شهری تهران است که در این ایام میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع) در جمع با شکوه شما سروران گرانقدر و خواهران و برادران ایمانی باشم.

 

وی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، ماه نزول برکات الهی، ماه پیروزی و دعا و مناجات به درگاه خداوند، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان بهترین ماه ها، ماه میهمانی خدا، ماه شب های قدر، ماه دعا و نیایش، ماه رحمت و آمرزش و ماه خیر و برکت است. حلول ماه مبارک رمضان به درستی خبر از گشایش درهای بهشت بر روی آدمیان دارد. امید است که روزهای گذشته را با عمل بر وفق مقتضیات این ماه گذرانده باشیم و روزهای آینده را بیشتر قدر بدانیم و خداوند به همه ما توفیق دهد تا بتوانیم ذخیره و سرمایه ای کافی از بندگی، عبادت، معرفت و رحمت را در این ماه برای خود بیاندوزیم.

 

 شهردار تهران در ادامه با اشاره به شرایط منطقه، اظهارکرد: امروز برخی از کشورهای مسلمان منطقه به ویژه فلسطین، سوریه و عراق وضعیت اسفناکی را تجربه می کنند. نوار غزه برای چندمین بار مورد حمله ددمنشانه و غیرانسانی رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار گرفته است و این روزها شهروندان مسلمان فلسطینی با زبان روزه، در زیر بمباران و تجاوزات بی رحمانه صهیونیست ها، شاجاعانه مقاومت می کنند.

 

 وی ادامه داد: از سوی دیگر افراط گرایانی که به نوعی موجب هتک حرمت و آبروی مسلمانان شده اند، چهره غیرانسانی از اسلام را عرضه می کنند که متاسفانه تاریخ، تمدن، فرهنگ، اقتصاد، دموکراسی و دین را در عراق و سوریه مورد هدف قرار داده است. گروه های دشمن ساخته خطرناکی که با ارتکاب جنایات متعدد و ایجاد ناآرامی و فضای رعب و وحشت، چهره خشنی از اسلام را در جهان نشان می دهند، در حالی که اسلام دین رافت و مهربانی است و همه افراد بشر را به انسانیت، کمک به همنوع، صلح و آشتی دعوت می کند.

 

محمدباقرقالیباف خاطرنشان کرد: رفتار این گروه های افراطی دقیقا خلاف دستورات صریح دین مبین اسلام است. این گروه ها به بهانه های مختلف به دنبال محقق ساختن اهداف طراحان اصلی و تشکیل دهنده این جریان منحرف هستند که آن هم چیزی به جز جنگ داخلی بین مسلمانان و تضعیف قدرت جهانی اسلام نیست.

 

شهردار تهران با تاکید بر این نکته که بی شک در زمان حاضر بیش از هر زمان دیگری ضرورت اتحاد و انسجام ملت های مسلمان در برابر هجمه های گوناگون علیه دنیای اسلام احساس می شود، تصریح کرد: معتقدم مسئولیت دینی و وظیفه اخلاقی و انسانی همه ما ایجاب می کند که تلاش مشترکی برای تحکیم، وحدت و همبستگی میان امت اسلامی و مقابله با افراط گرایی در منطقه را به انجام برسانیم تا شهر ها و شهروندان مظلوم از شرایط بحرانی و فاجعه آمیز کنونی نجات پیدا کنند.

 

 وی یادآور شد: با عمق جان بر این باورم که با لطف الهی و از طریق تقویت پیوند های برادرانه، آنگونه که تاریخ در صدر اسلام در زمان حیات نبی مکرم اسلام (ص) شاهد آن بوده است، خواهیم توانست از طوفان های سخت و تاریک، تعصبات کور جاهلی و فتنه مهلک اختلافات قومی و مذهبی نجات پیدا کنیم و بر دشمن مشترک و حامیان جهانی آن، به عنوان بزرگ ترین چالش فراروی امت اسلامی پیروز شویم؛ به امید آن روز که خیلی هم نزدیک خواهد بود.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: