جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 10 بهمن 1394     
نماينده مردم اراك در مجلس شوراي اسلامي مطرح كرد:
متهم رديف اول آلودگي هوا دولت است


به گزارش گروه نگاه پارلمان شهری شهرداری نیوز،نماينده مردم اراك در مجلس شوراي اسلامي از اين شهر به عنوان پايتخت صنعتی ايران نام برد و گفت: مهم ترين دليل آلودگي هواي اراك، عدم تحقق طرح جامع آلودگي هواي اين شهر است و مهم ترين علت محقق نشدن اين طرح نيز دولت است.

محمدحسن آصفري افزود: به اعتقاد من، در اين كه مشكل آلودگي هوا در شهرهايي همچون تهران و اراك همچنان پا بر جا مانده، متهم رديف اول كه باعث تداوم اين معضل شده، خود دولت است كه همت لازم را براي نظارت نداشته و اقدامات مقتضي را به اين منظور به كار نگرفته است.

وي با اشاره به اين كه صنايع فعال در اراك، ايزوهاي فضاي سبز را با پرداخت رانت دريافت مي كنند، اظهار كرد: هيچ نظارتي بر عملكرد اين كارخانجات که آلودگی آنها چند ده كيلومتر و چند صد كيلومتر دورتر بر سر مردم اراك و مناطق اطراف آن مي ريزد، وجود ندارد.

آصفري با بيان اين كه مردم تهران، اراك و ساير شهرها و كلان شهرهاي كشور، چه گناهي كرده اند كه بايد با ريه هايشان، تاوان آلودگی صنايع را بپردازند، تصريح كرد: البته تعطيل كردن صنايع، راه حل آخر است و بهترين راهكار، استانداردسازي صنايع است اما متأسفانه اين صنايع نه تنها سهم آلودگي خود را پرداخت نمي كنند، بلكه برای بهسازي سيستم خود نیز اقدامي نکرده اند.

وي با اشاره به اين كه با توجه به وضعيت اقليمي اراك و احاطه شدن شهر توسط ارتفاعات، صنايع جديد در شعاع 35 كيلومتري شهر ايجاد مي شود، اظهار كرد: اما در باره صنايعي كه از قبل وجود داشته اند و اتفاقاً جزو صنايع مادر محسوب مي شوند، كاري جز استانداردسازي نمي توان انجام داد كه متأسفانه به خاطر لابي هاي سياسي، صنايع نيز از عمل به قانون امتناع مي كنند.

نماينده مردم اراك در پايان با تأكيد بر اين كه این شهر به احداث مترو نياز دارد، خاطرنشان كرد: چرا سازمان حفاظت محيط زيست در باره احداث متروي اراك، هيچ طرحي به شوراي عالي ترافيك كشور ارائه نمي كنند، در حالي كه 45 درصد آلودگي هواي اين شهر مربوط به آلاينده هاي متحرك يعني خودروهاست.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: