جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 10 بهمن 1394     
مدیرحمل و نقل پاک معاونت حمل و نقل شهرداری تهران:
حمایت شهرداری از اجرای طرح موتورسیکلت های برقی

 

به گزارش گزوه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ، مدیر حمل و نقل پاک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به شماره گذاری نخستین موتورسیکلت برقی گفت: در حال حاضر 5 شرکت استاندارد لازم را رعایت کرده و مجوز لازم را از وزارت صنعت و معدن و تجارت گرفته اند همچنین 17 نمونه موتورسیکلت برای بررسی تحویل اداره استاندارد شده است.

سید نواب حسینی منش در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: هم اکنون 2 نمونه از این موتورسیکلت ها را اداره استاندارد تایید و نمونه دیگر در شرف تایید است همچنین حدود 100 دستگاه موتورسیکلت برقی آماده تحویل می باشند.

وی افزود: در حال حاضر این دو نمونه به پلیس راهور ارائه داده شده و یک نمونه 3 کیلو وات مجوز کسب کرده است که در این راستا پلیس راهور مجوز لازم را ابلاغ و پلاک را اخذ کرده و رونمایی آن صورت گرفته است.

مدیر حمل و نقل پاک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: همچنین تفاهم نامه ای پیش بینی شده است که براساس آن تا پایان سال جاری تعداد 2 هزار دستگاه موتورسیکلت وارد چرخه ناوگان پیکی شهر تهران از جمله پیک بادپا و شرکت پست شود.

حسینی منش در ادامه گفت: در حال حاضر شهرداری تهران متولی تولید موتورسیکلت های برقی نمی باشد و این موتور به عنوان سبد حمایتی وارد چرخه ناوگان موتورهای برقی شده است این حمایت به دو صورت انجام خواهد گرفت یک نمونه فراهم کردن زیرساخت های لازم در نقاط شارژ ، ایستگاه ها و پارکینگ های مشخص شده که در منطقه 12  نمونه پایلوت آن صورت خواهد گرفت  انجام می پذیرد که نیمه اول سال آینده ایستگاه های شارژ سریع در محدوده بازار تهران برای این نوع موتورسیکلت ها تامین خواهد شد  ، نمونه دوم آن حمایت تسهیلاتی در این پروژه است که بر این اساس به هر شخصی که متقاضی خرید این موتور سیکلت در تهران است  تا سقف 80 درصد مبلغ موتورسیکلت برقی و حداکثر 6.5 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 2 درصد پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: موتورسیکلت ها در منابع شهری تهران سهم 16.2 درصدی خواهند داشت هم اکنون آلودگی موتورهای انژکتوری نسبت به موتورهای کاربراتوری 30 برابر کم تر می باشد  همچنین باید دولت ، نهادهای حاکمیتی از جمله وزارت صنعت و معدن ، محیط زیست و پلیس ضروری است که تولید موتورهای کاربراتوری را ممنوع نمایند براین اساس در کار گروه ملی آلودگی هوای کشور که سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار می کند مصوب شده است که تولید موتور کاربراتوری از سال آینده ممنوع خواهد شد.

مدیر حمل و نقل پاک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به قیمت موتورهای برقی اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر قیمت تمام شده موتورهای برقی با نرخ هزینه پلاک گذاری ، بیمه شخص ثالث و غیره 10 میلیون و 300 هزار تومان است این نوع موتورها با باطری لیتیوم شرکت توسعه صنایع خودروی سایپا که در حال حاضر تنها شرکتی است که مجوز پلیس راهنمایی و رانندگی را برای پلاک کردن موتورها دارد می باشد.

حسینی منش با اشاره به بالا بودن قیمت موتورسیکلت های برقی گفت: هم اکنون دولت باید در خصوص کاهش میزان تعرفه های گمرکی و بند ق تبصره 2 و همچنین ماده 12 وزارت نفت اقدام نمایند که بر این اساس قیمت موتورسیکلت های برقی چیزی حدود 7 میلیون تومان کاهش می یابد که رقم قابل توجهی می باشد.

وی در پایان با اشاره به استقبال مردم از خرید این نوع موتورسیکلت ها افزود:در حال حاضر به نظر می رسد با اجرایی شدن طرح LEZ در تهران و همچنین ممنوعیت تردد موتورسیکلت های کاربراتوری در منطقه 12 ، پیش بینی خواهد شد در این منطقه استقبال از موتورسیکلت های برقی افزایش یابد. 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: