جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 10 بهمن 1394     
450 میلیارد تومان هزینه جمع آوری زباله های شهر تهران

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: سالیانه 450 میلیارد تومان برای جمع آوری زباله و رفت و روب شهر تهران هزینه می‌شود.

رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ؛ در خصوص میزان بودجه شهرداری برای جمع آوری و بازیافت زباله‌های شهر تهران اظهار داشت: حدود 90 تن زباله بیمارستانی و 7 هزار تن زباله شهری سالیانه در شهر تهران تولید می‌شود که در ایستگاه‌ها جمع آوری و به جنوب شهر تهران (کهریزک) منتقل می‌شود که باید پردازش و بازیافت به صورت مکانیزه انجام شود که در حاضر به صورت نیمه مکانیزه صورت می گیرد.

وی افزود: در مجموع حدود 450 میلیارد تومان سالیانه برای جمع آوری زباله و رفت و روب شهر تهران از منابع شهری هزینه می شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در خصوص میزان درآمدزایی شهر تهران از بابت بازیافت زباله‌ها شهری بیان کرد: شهر تهران هیچ گونه درآمدزایی از طریق بازیافت زباله نداشته است و فقط 100 میلیارد تومان برای بازیافت زباله از پیمانکاران دریافت کرده اگر چه میزان درآمدزایی از این طریق بسیار زیاد است.

حافظی در ادامه گفت: بر اساس آن چه که وزارت کشور سال‌ها پیش اعلام کرده باید طی دوره‌های چند ساله تا سال 91 دیگر هیچ هزینه‌ای از منابع عمومی شهر برای جمع آوری زباله صورت نمی‌گرفت که در سال‌های 92 تا 94 بر خلاف ابلاغ وزارت کشور از هزینه‌های عمومی شهر برای جمع آوری زباله هزینه می‌شود.

وی افزود: بخشی زیادی از درآمد زباله‌ها نصیب مافیای زباله و زباله گردها می‌شود که سود اصلی را آن ها به دست می‌آورند و بخش نامرغوب زباله‌ها توسط شهرداری جمع آوری می شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بهای خدمات مدیریت پسماند برای زباله‌های خانگی در سال 94، 55 میلیارد تومان پیش بینی شده بود که 24 میلیارد تومان آن در 8 ماهه نخست سال محقق شده  و سال آینده به 76 میلیارد تومان افزایش یافته است و برای بهای خدمات مدیریت پسماند واحدهای تجاری و اداری 47 میلیارد تومان پیش بینی شده بود که 18 میلیارد تومان محقق شده و برای سال آینده 72 میلیارد تومان درخواست شده است.

حافظی گفت: برای بهای پسماند ساختمانی هیچ عملکردی در شهرداری ثبت نشده و برای سال آینده 28 میلیارد تومان درخواست شده است.

وی در رابطه با انواع بازیافت زباله‌های شهر تهران بیان کرد: معتقد هستیم امروز هیچ گونه بازیافت زباله‌ای در شهر تهران انجام نمی‌شود و بخشی که توسط مافیای زباله انجام می‌شود صد در صد غیر بهداشتی است و بخشی هم که توسط نیمه مکانیزه شهرداری انجام می‌شود غیر بهداشتی بوده و مورد تایید نیست.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در منطقه کهریزک دریاچه‌ای چهار هکتاری از شیرابه زباله‌ها تشکیل شده است که یک تهدید بزرگ زیست محیطی محسوب می‌شود.

حافظی گفت: به منظور ساماندهی و جمع آوری شیرابه‌های زباله‌ها در چهار ماه گذشته اقدامات موثری انجام شده است که باید منتظر نتایج آن در آینده ماند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: