جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 9 بهمن 1394     
معاون شهردار تهران در بازديد از منطقه 21 خبر داد:
ایمن سازی معابر غربی ترین منطقه پایتخت

مطالعه نصب 30 پل عابر پیاده در منطقه 21 آغاز شد

به گزارش گروه حمل ونقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در بازديد از منطقه 21 و ديدار با شوراياران اين منطقه كه در منتهي اليه غربي پایتخت واقع شده، گفت: ايجاد خط اتوبوس تندرو، تقريباً تقاضاي مشترك تمام شوراياران منطقه بود تا از اين طريق، اهالي و ساكنان شهرك هاي واقع در پهنه غربي تهران بتوانند به سهولت وارد هسته مركزي شهر شوند.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: يكي از مشكلات مطروحه از سوي شوراياران، كمبود ناوگان اتوبوسراني و فرسودگي اتوبوس های اين منطقه بود كه البته حرف درستي است و واقعيت اين است كه مشكل اين منطقه مانند ساير مناطق، متأثر از اين است كه در 6 سال گذشته، تهران حتي يك دستگاه اتوبوس جديد از دولت دريافت نكرده است.

وي با اعلام اين كه ناوگان اتوبوسراني تهران، در حال تبديل شدن به ناوگاني فرسوده است كه با اقدام جدي تصميم‌گيران كشور، باید هرچه زودتر نوسازي شود، ‌تأكيد كرد: به نمايندگان مردم منطقه 21 در شوراياري ها قول داديم اين منطقه را در اولويت قرار داده و اولين سري از اتوبوس هايي كه در اختيار مديريت شهري قرار می گيرد را به مردم اين منطقه اختصاص خواهيم داد.

خودروهای سنگین کارخانجات ایمنی تردد در منطقه 21 را کاهش داده اند

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه بي انضباطي هاي ترافيكي خودروهاي سنگين در اين منطقه از ديگر مشكلات مطروحه از سوي شوراياران بود،‌ اظهار كرد: اين خودروها عمدتاً مربوط به كارخانجات فعال در سطح منطقه هستند كه با هماهنگي پليس محترم راهنمايي و رانندگي، نسبت به اعمال قانون و برخورد قانوني با تخلفات آنها كه عمدتاً منجر به سد معبر يا كاهش ايمني  مي شوند، اقدام خواهد شد.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه همزمان بايد نسبت به توسعه هر چه بيشتر سيستم هاي هوشمند در منطقه 21 نيز اقدام شود تا بخشي از تخلفات ترافيكي از طريق تجهيزات هوشمند قابل شناسايي و برخورد باشند، تصريح كرد: با توجه به ضرورت دسترسي ساكنان شهرك هاي اطراف دو سمت آزادراه تهران – كرج، مقرر شد پل هاي عابر پياده در اين محور نصب شوند.

وي با تأكيد بر اين كه همچنين مقرر شد اقدام مشابهي در خصوص بزرگراه شهيد فهميده و بزرگراه شهيد لشگري نيز به عمل آمده و نسبت به نصب پل هاي عابر پياده اعم از مكانيزه و غير مكانيزه در این محورها بعد از انجام مطالعات لازم اقدام شود، اضافه كرد: پيشنهاد شهرداری منطقه 21، نصب 30 دهنه پل عابر پياده است كه بعد از بررسي دقيق، راجع به اين موضوع تصميم گيري شده و پل هاي مورد نياز به ترتيب اولويت، نصب خواهد شد.

احداث 5 تقاطع غیر همسطح ایمنی تردد در منطقه 21 را افزایش داده است

معاون شهردار تهران با اشاره به احداث 5 تقاطع غير همسطح در محدوده منطقه 21 در سال گذشته و انجام اصلاحات متعدد هندسي در معابر این منطقه كه باعث افزايش ايمني در تردد خودروها و عابران پياده شده،‌ اظهار كرد: همچنين اقدمات خوبي در خصوص اجراي طرح «خط سفيد» و آموزش و فرهنگ سازي ترافيك و به عبارتي ساماندهي و نظم بخشي به ترافيك در اين منطقه به عمل آمده است.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه منطقه 21 يكي از مهم ترين ورودي هاي شهر تهران محسوب مي شود، تصريح كرد: پيشرفت پروژه هاي ترافيكي در اين منطقه مثبت ارزيابي مي شود و اساساً تمام تلاش مديريت شهري، اين است تا كيفيت خدمات رساني به شهروندان در حوزه هاي مختلف را تا بالاترين سطح ممكن ارتقاء دهد.

گفتني است دكتر جمال بافراني، شهردار منطقه 21 نيز در اين ديدار با تأكيد بر اهميت و نقش این منطقه به عنوان دروازه ورودي پايتخت،‌ خاطرنشان كرد: در صورت دسترسي شهروندان به ایستگاه متروي استاديوم آزادي و راه اندازي خط بي آر تي،‌ شاهد کاهش استفاده از خودروي شخصي از سوی اهالی و ساکنان منطقه 21 خواهيم بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: