جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 31 تير 1393     
راه اندازی مرکز قرآنی پایتخت

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران شب گذشته با حضور در باغ موزه دفاع مقدس از بخش های مختلف نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بازدید کرد و با تعدادی از غرفه داران این نمایشگاه به گفت و گو پرداخت.

محمدباقر قالیباف در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم،ابراز داشت: یکی از ویژگی های مهم جامعه ما فرهنگ قرآنی است و مخصوصا اساس پیروزی انقلاب اسلامی و فرهنگ دوران دفاع مقدس را نیز فرهنگ قرآنی تشکیل می دهد. همچنین اگر در جامعه امروز بر موضوعات مهمی در حوزه معرفت، علم، فتوت، جوانمردی، عدالت و اخلاق تاکید می کنیم، همه این موارد برخاسته از فرهنگ قرآنی است.

شهردار پایتخت با بیان اینکه زیست مومنانه در ابعاد مختلف خودش متعلق به فرهنگ قرآنی است، تصریح کرد: توقعی که این روزها و مخصوصا در ماه مبارک رمضان وجود دارد، آن است که در نظام اسلامی و در نمایشگاه های قرآنی باید بتوانیم سبک زندگی را در عمل و مخصوصا در حوزه های مدیریتی و مسئولان به طور جدی مورد توجه قرار دهیم و تنها در ایام ماه مبارک رمضان نیز به این موضوع بسنده نکنیم چرا که این سبک زندگی باید بتواند اثر خودش را بگذارد.

وی با اشاره به ویژگی های این دوره از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، ابراز داشت: امسال این نمایشگاه در بهترین نقطه تهران برگزار شده بود، چرا که مجموعه تپه های عباس آباد فرصت بسیار مناسبی است و خود موزه دفاع مقدس نیز به عنوان یک فرهنگ جهادی برخاسته از فرهنگ قرآنی در اینجا وجود دارد و مردم را با روحیه جهاد، مقاومت، ایثار، شهادت و معاد آشنا می کند.

شهردار تهران ادامه داد: البته به دلیل آنکه برای برگزاری نمایشگاه در باغ موزه دفاع مقدس دیر تصمیم گیری شد، آنطور که باید و شاید مقدمات فراهم نشد تا بازدید کندگان عزیز این نمایشگاه بتوانند به خوبی از آن استفاده کنند و غرفه داران نیز دچار سختی نشوند، بنابراین شاید از این جهت بر ما اشکالاتی وارد باشد اما مطمئن هستم از سال آینده یکی از بهترین نمایشگاه های ما در این نمایشگاه قرآنی برگزار شود.

قالیباف همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه شهرداری تهران به منظور ایجاد نمایشگاه ثابت قرآنی در پایتخت، گفت: مجموعه تپه های عباس آباد بیش از 500 هکتار است و به گونه ای طراحی شده که اینجا یک مجموعه مذهبی، تفریحی، فرهنگی، هنری به شمار می رود و بهترین موقعیت برای اوغات فراغت مردم شهر تهران محسوب می شود. علاوه بر این اینجا به گونه ای طراحی شده که قادر باشد کلیه جشنواره های فرهنگی در زمینه های مختلف را در مقیاس کشورهای اسلامی برگزار کند.

شهردار تهران ادامه داد: یکی از مراکز بزرگ واقع در تپه های عباس آباد، مراکز قرآنی است که در بخش جنوب غربی تپه های عباس آباد واقع شده و هم اکنون کار طراحی آن تمام شده و ردیف اعتبار آن نیز آمده است. البته در طراحی آن به صورت خاص معماری اسلامی و ایرانی و نوع مصالحی که به کار گرفته می شد مقداری از ما زمان برد اما هم اکنون این موارد آماده شده است.

وی افزود: امیدوارم این مرکز بزرگ قرآنی که شامل نمایشگاه دائمی، دانشکده و محل برگزاری مسابقات قرآن است، در 3،4 سال آینده به طور کامل تکمیل شود چرا که هم اکنون مسابقات قرآنی نیز که هر سال در سالن های متعددی برگزار می شود و پس از تکمیل این مرکز امکان برگزاری مسابقات قرآن نیز وجود خواهد داشت




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: