جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 30 تير 1393     
در بحث مدیریت بحران آموزش حرف اول را می زند

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز ؛ مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص برنامه های مربوط به آموزش گروه های دوام در مناطق مختلف تهران گفت : به منظور پایدار سازی گروه های دوام مناطق مختلف تهران  و آمادگی هر چه بیشتر برای مقابله با بحران ها و حوادث غیر مترقبه  برنامه ریزی هایی  در سطح محلات هر منطقه انجام شده است .

رادنیا در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: 28  گروه دوام در  13 محله از منطقه 12 به منظور آمادگی هر چه بیشتر برای مواقع  بحران های طبیعی و حوادث غیرمترقبه پایدارسازی خواهند شد و این برنامه در دستور کار ستاد مدیریت بحران این منطقه قرار گرفته است.

وی افزود : این طرح به منظور ارتقای سطح آگاهی و آمادگی هر چه بیشتر شهروندان و انسجام گروههای دوام هنگام مقابله با بحرانهای طبیعی و حوادث غیرمترقبه در محلات 13 گانه منطقه 12 درحال انجام است . در این طرح 28 گروه دوام در محلات 13 گانه منطقه 12 و  در اردوهای تفریحی آموزشی پایدارسازی حاضر میشوند.

رادنیا در خصوص برنامه های اجرایی در نظر گرفته شده برای طی دوره آموزش این گروه ها گفت:  برگزاری کارگاههای آموزشی یک روزه مدیریت بحران، دید بحران، کار با تجهیزات بحران، بر پایی چادر، اطفای حریق و کمکهای اولیه، حمل و نقل و ... از اقدامات اجرایی این طرح است.

وی در خصوص برگزاری سمینارهای آموزشی مدیریت بحران در منطقه 18 گفت : در مساجد 16 محله  منطقه 18 نیز به منظور آمادگی سازی هرچه بیشتر شهروندان در زمان وقوع بحران های طبیعی و حوادث غیر مترقبه ، سمینارهای آموزشی برگزار می شود.  این طرح به منظور آمادگی سازی هرچه بیشتر شهروندان برای مقابله با بحران و حوادث غیر مترقبه در سال 93 در دست اجرا است.

رادنیا در ادامه افزود : در این طرح سمینارهای آموزشی مدیریت بحران در مساجد محلات 16 گانه منطقه 18 با مشارکت و همکاری جمعیت هلال احمر شهر تهران و ستاد مدیریت بحران منطقه 18 برگزار خواهد شد که شامل توزیع ابزار آموزشی و برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی با هدف طرح مباحث آموزشی در زمینه زلزله و ایمنی است .

رادنیا در خاتمه گفت: برگزاری مانورهای ترکیبی زلزله، تخلیه اضطراری، پناهگیری درست ، اطفای حریق و نیز  برگزاری دورهها و کارگاه‌‌های آموزشی  کمکهای اولیه، اطفای حریق، آوار برداری، چادر زنی، کار با تجهیزات امداد و نجات و... از اقدامات دیگر ستاد مدیریت بحران منطقه 18 است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: