جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 30 تير 1393     
ساماندهی‌حریم‌تهران‌

مهر: حسین هاشمی استاندار تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص خروجی همکاری دولت و مدیریت شهری گفت: همین که مردم احساس کنند مدیریت های مختلف در شهر تهران در تعامل هستند، بسیار مثبت است. در حال حاضر رابطه شهرداری تهران، شورا و استانداری به عنوان مقام عالی دولت در استان تهران بسیار قوی است و مردم امید دارند که با این تعامل مشکلاتشان بیش از گذشته حل شود.

وی ادامه داد: امیدواریم این اعتماد شکل گرفته سوءظن هایی که در گذشته وجود داشت را از بین ببرد و تصمیم‌گیری‌ها در رابطه با تهران بهتر از گذشته انجام شود. ما مصداق این تعامل را در حل مشکل آلودگی هوا مشاهده کردیم که تعامل بین دولت و مدیریت شهری سبب شد کمیسیون خاص رسیدگی به مشکلات تهران و کلانشهرها در دولت شکل بگیرد. به نظر من همین خروجی کافی است.

استاندار تهران با بیان اینکه نباید به این زودی ها انتظار مصوبه از این کمیسیون داشته باشیم، تصریح کرد: در کمیسیون های دولت کارگروه‌ها و کمیته های بسیاری دارند که پس از بحث و بررسی‌های بسیار موضوعات در صحن کمیسیون ها مطرح و در خصوص آنها جمع‌بندی می شود.

ساماندهی حریم تهران در شورای عالی شهرسازی

هاشمی با بیان اینکه در دولت قبل 8 سال دیوار بتنی میان استانداری و شهرداری وجود داشت، بیان کرد: ما فضا را تلطیف کردیم و فاصله ها را برداشتیم که یکی از ثمرات این رفت و آمدها میان شهرداری و استانداری، بحث ساماندهی حریم تهران بود که در حال حاضر برای جمع بندی نهایی به شورای عالی شهرسازی ارسال شده است  در حالی که سال ها حریم تهران بلاتکلیف بود.

وی در پاسخ به این پرسش که جزئیات ساماندهی حریم پایتخت که به شورای عالی شهرسازی ارسال شده، چیست؟، گفت: در حال حاضر نمی توانیم در خصوص جزئیات ساماندهی حریم سخنی بگوییم، زیرا نمی‌خواهیم برای کسی توقعی ایجاد کنیم.

جمع‌آوری بیش از 2 هزار معتاد از کف خیابان‌ها

استاندار تهران در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص آخرین وضعیت سند تحول اجتماعی و رسیدگی به آسیب های اجتماعی پایتخت تصریح کرد: هنوز هم برای اجرایی کردن سند تحول اجتماعی مشکلات مالی وجود دارد، اما در حال حاضر در خصوص جمع آوری معتادان که مشکل اصلی پایتخت است ما در مرکز ترک اعتیاد اخوان در حال پذیرش هستیم و مرکز شفق که به دلایلی بسته شد و بعد از رفع مشکلات و بازسازی و نوسازی دوباره برای غربالگری بازگشایی شده است.

هاشمی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در سه ماه گذشته بیش از 2 هزار معتاد را از کف خیابان ها جمع آوری کرده و در حال بازپروری هستیم. خوشبختانه با اجتماعی کردن موضوع اعتیاد، مردم نسبت به این معضل حساس شده و خوشبختانه در مسیر درستی برای حل مشکل اعتیاد قرار گرفته‌ایم و امیدواریم با همین تدبیر و سیاست مشکل اعتیاد را در جامعه اسلامی مان حل کنیم.

مسئولیت جمع‌آوری متکدیان برعهده شهرداری است

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص ساماندهی متکدیان در پایتخت گفت: مسئولیت متکدیان پایتخت از جمله کودکان گدا، غربتی ها و... بر عهده شهرداری است.

استاندار تهران در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد استاندار به عنوان هماهنگ کننده دستگاه های اجرایی در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا نمی کند، افزود: مدیریت اجرایی ساماندهی متکدیان بر عهده ما است و ما باید دستگاه های ذیربط را هماهنگ کنیم، اما جمع آوری آنها بر عهده شهرداری است. درحال حاضر 5 کمیته تخصصی متشکل از استاندار تهران، مدیران شهرداری، اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس شکل گرفته که با تعامل و هماهنگی، مشکلات پایتخت را حل کنیم.

توقف ساخت بانک مرکزی در تپه‌های عباس‌آباد

هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص ساخت و سازهای غیرقانونی در تپه های عباس آباد خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچگونه ساخت و سازی در این منطقه انجام نمی شود و ساخت و ساز ساختمان بانک مرکزی نیز در حال حاضر متوقف است.

وی با بیان اینکه هیچکدام از برنامه ها و طرح هایی که برای این منطقه پیش بینی شده بود، تاکنون اجرایی نشده، در خصوص ساختمان استانداری در این منطقه گفت: این ساختمان در دولت گذشته ساخته شده و به تازگی استانداری به این ساختمان منتقل شده است و در حال حاضر نمی توانم پیشگویی کنم که آیا استانداری از این ساختمان می رود یا نمی رود.

به گفته استاندار تهران، بعید به نظر می رسد شورای عالی شهرسازی پس از این اجازه هیچگونه ساخت و سازی را در این منطقه بدهد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: