جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 30 تير 1393     
گازهای گلخانه‌ای عامل خشکی

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ، یک مدل سازی دقیق آب و هوایی توسعه یافته نشان می دهد بارش های پاییزی و زمستانی جنوب غربی استرالیا در بلند مدت به دلیل افزایش تولیدات انسانی گاز های گلخانه ای کاهش داشته است.
 
در این مدل سازی چندین علت طبیعی چون فوران آتشفشان ها و تغییر در تابش های خورشیدی مورد سنجش قرار گرفته است. اما هیچکدام از آنها عامل این تغییر آب و هوایی منطقه نبوده است که این نشان دهنده تاثیر فعالیت های انسانی بر خشکی هوا است.
 
دانشمندان سازمان ملی اقیانوسی و جوی (نوا NOAA)، در یک مدل سازی دقیق آب و هوایی توسعه یافته نشان دادند بارش های پاییزی و زمستانی جنوب غربی استرالیا دربلند مدت به دلیل افزایش تولیدات انسانی گاز های گلخانه ای کاهش داشته است.
 
تام دلورث، از محققان سازمان اقیانوسی و جوی می گوید: این مدل سازی دقیق این قابلیت را دارد که شبیه سازی بارش های محلی را با دقت و صحت قابل توجهی نسبت به مدل های قبلی انجام دهد. این مدل قدم بلندی رو به جلو در بهبود پیشبینی تغییرات آب و هوایی و منابع آبی است.
 
محققان نوا با استفاده از این مدل شبیه سازی های متعددی را انجام دادند تا تغییرات آب و هوایی سراسر کره زمین را مورد بررسی قرار دهند.
 
این مدل پیش بینی می کند در قرن بیست و یکم و تا امروز 40 درصد از میانگین بارش های جنوب غرب استرالیا کاهش داشته است.
 
دلورث می گوید: پتانسیل تغییرات در منابع آبی یک چالش جهانی است. این مدل جدید به ما کمک می کند که سریعتر و دقیقتر به برنامه ریزی برای کنترل منابع بپردازیم. امید است تحقیقات بر خشکی استرالیا منجر به ساخت مدلی نوین برای استفاده در سراسر جهان شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: