جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 30 تير 1393     
نکات درموردآجیل‌روغنی وغیرروغنی

مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف آجیل‌ها در هر زمان و مکانی می‌تواند مفید باشد به شرط آنکه مقدار معینی در طول روز مصرف شود و میزان گرفتن کالری از آجیل‌ها برابر مقداری باشد که فرد در طول روز از آن کالری استفاده کند (بسوزاند) که سبب اضافه وزن و چاقی نشود. 


کیمیاگر تصریح کرد:آجیل‌ها معمولاً بر دو نوع روغنی و غیرروغنی هستند. آجیل‌های روغنی که شامل گردو، بادام، فندق، پسته، بادام هندی، بادام زمینی و انواع مغزهای تخمه‌ها می‌شود که البته روغن موجود در آن‌ها جزو روغن‌های خوب و مفید برای بدن هستند که در اصطلاح به آن‌ها اسیدهای چرب غیراشباع می‌گویند و گردو که سرشار از امگا سه است بعنوان یکی از مفید‌ترین این چربی‌ها است.
 
این متخصص افزود: مصرف ۱۰۰گرم پسته در حدود ۵۵۰کالری دارد و پرکالری محسوب می‌شود که یک بشقاب برنج کالری بیشتری دارد. سعی کنید از تنقلاتی استفاده کنید که وقت‌گیر است و کالری کمتری دارد مانند تخمه‌های ریز که مغز کمتری نسبت به پسته و بادام و گردو دارند. 
 
کیمیاگر در مورد آجیل‌های غیرروغنی گفت: آجیل‌های غیرروغنی که شامل کشمش، توت خشک، انجیر، خرما و میوه‌های خشک است بجای روغن مقداری شیرینی که اغلب هم طبیعی است در آن وجود دارد و کالری کمتری نسبت به آجیل‌های روغنی دارند ولی چون حالت چسبنده دارند و به دندان‌ها می‌چسبد باید در مصرف آن‌ها هم دقت شود. اگر بتوانیم مخلوطی از آجیل‌های روغنی و غیرروغنی را با هم و به مقدار کم مصرف کنیم برای بدن بسیار مفید است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: