جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 29 تير 1393     
معادن اطراف استان تهران یکی از دلایل افزایش ریزگرد ها در پایتخت

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بدون شک بهره‌برداری از معادن اطراف تهران تأثیر قابل توجهی در افزایش ریزگردهای این کلانشهر دارد گفت: ساماندهی و ابطال مجوز بهره‌برداری از برخی معادن در دستور کار محیط زیست استان تهران است.

معصومه ابتکار ،درباره تأثیر بهره‌برداری از معادن اطراف تهران در افزایش ریزگردهای این کلانشهر اظهار داشت: بدون شک فعالیت و بهره‌برداری بی‌رویه از معادن اطراف تهران بر افزایش ریزگردها در این کلانشهر مؤثر است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به اینکه آیا در این باره اقدامی به منظور ابطال مجوزهای بهره‌برداری صورت می‌گیرد افزود: در ادامه مسیر ابطال مجوز بهره‌برداری از برخی معادن دور از انتظار نیست.

وی بیان داشت: البته هم اکنون این امر در دستور کار اداره کل محیط زیست استان تهران قرار گرفته است.

در جلسه کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران که در تاریخ 11 تیر ماه برگزار شد محمدهادی حیدرزاده با اشاره به تأثیر بهره‌برداری از معادن اطراف تهران بر افزایش ریزگردهای این کلانشهر گفت: وجود معادن در استان تهران تأثیر قابل توجهی در افزایش گردوغبار دارد و بهره‌برداری غیراصولی نیز در این باره مؤثر بوده است.

مدیر کل محیط زیست استان تهران خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا ساماندهی معادن شن و ماسه بوده است که بر این اساس بررسی‌ها و جمع‌بندی‌ها به مراجع مربوطه ارجاع می‌شود البته در مواقع مورد نیاز این بررسی‌ها به شورای تأمین استان نیز ارائه خواهد شد




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: