جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 29 تير 1393     
پسته ارگانیک درقزوین

محمد پیله فروش در گفتوگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران قزوین، اظهار کرد: کشاورزی ارگانیک نوعی از کشاورزی است که در آن از کودهای شیمیایی و آفت کش های و سموم شیمیایی استفاده نشده و تأمین کود و مقابله با آفات به صورت طبیعی در اکوسیستم انجام می شود که از این نظر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: به سبب همین چرخه طبیعی که در تولید محصولات ارگانیک وجود دارد محصولاتی که از این طریق به دست می آید سالم تر بوده و و امروز در کشورهای مختف جهان برای تولید چنین محصولاتی اقدامات خوبی انجام شده است به طوری که هم اکنون چین رتبه اول تولید این محصولات را در آسیا داراست.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان قزوین گفت: از عواملی که سبب کاهش تمایل باغداران به تولید محصولات ارگانیک شده است هزینه بالا و تولید کم نسبت به روش های استفاده از مواد شیمیایی است اما در کشور ما نیز اقداماتی در راستای ارتقای کشاورزی ارگانیک انجام شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون در کشور 3 فروشگاه ویژه فروش محصولات ارگانیک وجود دارد که البته هر 3 این فروشگاه ها در تهران واقع شده اند و متأسفانه با وجود سطح بالای کشاورزی استان قزوین در زمینه انگور و کشمکش فروشگاهی ویژه فروش محصولات ارگانیک در قزوین وجود ندارد.

پیله فروش تصریح کرد: یکی از اقدامات خوبی که در استان قزوین در راستای تولید محصولات ارگانیک است تولید پسته ارگانیک برای نخستین بار در قزوین بوده که امسال تولید می شود، برای ارتقای این نوع کشاورزی در استان قزوین لازم است که اقداماتی در راستای آشنایی کشاورزان با مزایای تولید این محصولات انجام شود تا تولید این محصولات در قزوین تقویت شود




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: