جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 29 تير 1393     
تشخیص مالاریادرکمترازچنددقیقه

مرتضی ایزدی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: پس از 2 سال تحقیق و بررسی مداوم توسط معاونت تحقیقات و فناوری این دانشگاه و برای نخستین بار در جهان تشخیص نوع بیماری مالاریا و نیز درصد پیشرفت بیماری در خون فقط ظرف چند دقیقه و توسط سخت افزار پیشرفته، به همراه دوربین مخصوص میکروسکوپی و البته توسط خود دستگاه تشخیص داده می شود که براین اساس به راحتی نوع درمان و نیز دوزهای دارویی فورا برای بیمار توسط متخصص عفونی مشخص و تجویز می شود.

 
وی با اشاره به اینکه تشخیص خود بیماری مالاریا توسط دستگاه مذکور حدود 3 سال قبل امکان پذیر شده بود و حالا با توجه به وجود انواع مختلف بیماری مالاریا، نوع و نیز شدت بیماری و درصد پیشروی آن نیز  بلافاصله با قرارگیری لام حاوی نمونه خون بیمار مقابل دوربین میکروسکوپی مشخص می شود که بیش از دو هزار تصویر از انگل نوع عملکرد آن در بدن به صفحه کامپیوتر و به همراه تمام داده‌ها و اطلاعات دقیق مربوط ظاهر می شود.
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... همچنین تاکید کرد: تا پیش از این پس از تشخیص مالاریا  توسط کامپیوتر در هر نوبت متخصص که اجحاف کامل به انواع این بیماری داشت، نیم الی یک ساعت وقت برای تشخیص نوع بیماری و پس از آن ساعت‌ها زمان برای تشخیص پیشرفت بیماری صرف می کرد که حالا با به کارگیری این تکنولوژی فوق پیشرفته همه این کارها براساس داده‌ها به‌روز و کاملا تایید شده علمی، از طریق یک سخت افزار به راحتی و در کمترین زمان ممکن و در یک نوبت میسر شده است.
 
وی در خصوص هزینه تهیه دستگاه مالاریا سنج و یا تشخیص سریع مالاریا به صورت دیجیتالی نیز گفت: هزینه تمام شده این دستگاه 30 میلیون تومان بوده که در صورت تولید انبوه می توان آن را با دو سوم این قیمت تولید و در اختیار مراکز درمانی سراسر کشور قرار داد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: