جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 29 تير 1393     
با به کار گیری تجارب گذشته پل ستارخان در جا تعریض می شود

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه عملیات تعریض پل ستارخان در تابستان امسال آغاز می شود، گفت: با اجرای عملیات تعریض پل ستارخان، علاوه بر بهسازی لرزه ای پل قدیمی، یک لاین دیگر هم به پل اضافه می شود.

معاون شهردار تهران ضمن بیان این مطالب اظهار داشت: اجرای عملیات تعریض پل ستارخان بدون انسداد ترافیکی انجام می شود که البته منظور ما از انسداد بسته شدن کامل است به عبارت دیگر ما در مسیر محدودیت ایجاد می کنیم اما مطمئنا کل مسیر بسته نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در خیابان ستارخان از شمال به جنوب و بالعکس سه خط ترافیکی وجود دارد، افزود: هم اکنون این سه خط وقتی به پل می رسد به دو خط تبدیل می شود. بنابراین در این نقطه گلوگاه ترافیکی و به نوعی انسداد ترافیکی به وجود می آید.

وی در ادامه گفت: در ابتدا پیشنهاد شد که برای رفع این مشکل، زیرگذری در مسیر ساخته شود اما با مطالعات و بررسی های صورت گرفته مشخص شد که اجرای عملیات احداث زیرگذر در این مسیر چه به لحاظ اقتصادی و چه به لحاظ اجتماعی مقرون به صرفه نیست.

حسینی با اشاره به عرض کم مسیر در محل پل ستارخان اظهارکرد: اگر همه عرض را به زیرگذر اختصاص بدهیم عملا دسترسی های محلی تحت تاثیر قرار می گیرد و به واقع بن بست و کور می شوند. علاوه بر وجود نیروگاه برق آلستوم و خطوط کابل فشارقوی و طولانی شدن مسیر زیرگذر موانع بزرگی بودند که گزینه احداث زیرگذر را رد کرد.

وی اضافه کرد: اتصال دسترسی های محلی موجب می شود که عملا طول زیرگذر به حدود 2 کیلومتر برسد بنابراین تصمیم گرفته شد که مشکل پل را در خود پل حل کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه پل ستارخان پلی بتنی و صندوقه ای است، گفت: در پروژه صدر نیز ما با پل های صندوقه ای سروکار داشتیم به همین دلیل با تجربه ای که در این پروژه کسب کرده ایم قرار بر این شد که پل موجود ستارخان در جا تعریض شود.

وی با تاکید بر اینکه پل ستارخان علاوه بر تعریض شدن، بهسازی و مقاوم سازی لرزه ای هم می شود ، تصریح کرد: طراحی دیوارهای جاذب صوت نیز در این پروژه دیده شده چرا که این دیوارها علاوه بر جلوگیری از آلودگی صوتی موجب عدم اشراف به منازل شهروندان می شود.

معاون شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که عملیات اجرایی تعریض پل چه زمانی آغاز می شود، تصریح کرد: به طور حتم عملیات اجرایی در تابستان امسال آغاز خواهد شد




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: