جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 26 تير 1393     
راه‌اندازي دفاتر خدمات مديريت بحران در مناطق تهران

به گزارش گروه مناطق 22گانه شهرداری نیوز ؛ مدیر روابط عمومی ستاد مدیریت بحران تهران گفت:  در تمامي مناطق تهران، دفاتر خدمات مديريت بحران با هدف آگاهی بخشی به شهروندان جهت اجراي اقدامات پيشگيري و آمادگي در برابر حوادث غیر مترغبه راه‌اندازي مي‌شود.

رامین رادنیا در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: اين دفاتر در تمام پايگاه‌هاي مديريت بحران برپا مي‌شود که  متناسب با مخاطرات محلات پاسخگو نیاز شهروندان خواهد بود.

 وي در مورد آماده سازي سند كاهش خطر‌پذيري شهر تهران بر مبناي تمامي مخاطرات موجود در پايتخت خبر داد و گفت: در اولين كارگاه و اردوي جهادي آموزشي در 23 مرداد ماه با حضور شهرداران نواحي تهران ، نحوه تهيه و آماده سازي اين سند مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

رادنیا با اشاره به تنوع خطرات موجود در شهر تهران و ميزان احتمال وقوع هر کدام از اين مخاطرات براي تبديل شدن به بحران افزود: در حال حاضر سند مربوط به  كاهش خطرپذيري محلات  در مجموعه سازمان مديريت بحران ، سندی مبتني بر زلزله و گسل‌های موجود تهران و تحرکات آنها است . در صورت شناسایی  مخاطرات و تهیه سند مربوط به روش های مقابله با آن بلایا، مي‌توان در صد خسارات آینده که در اثر وقوع احتمالی آن مخاطرات رخ می دهد را به حداقل رساند.

وی افزود: اين كارگاه با حضور اساتيد برجسته در این زمینه بر گزار خواهد شد و ضمن آماده سازي سند كاهش خطر پذيري ، مباني اوليه و مخاطرات نواحي به صورت تك تك شناسايي ‌مي‌شود و در اختيار شهرداران مناطق قرار گيرد تا علاوه بر آشنايي با مخاطرات محلات با نحوه از بين رفتن آن هم آشنا شوند.

رادنیا گفت: اين سند در مرحله نخست به صورت پايلوت در تعدادي از محلات شهر تهران اجرا مي‌شود و در تدوين اين سند از نظرات همه سازمان‌هاي تخصصي استفاده شده است و با توجه به اینکه در هر محله مخاطرات ویژه ای می تواند تهدید کننده باشد، سند عملياتي هر محله بايد  توسط مسئولان همان محله نوشته شود.

مدیر روابط عمومی ستاد مدیریت بحران  در خاتمه در خصوص چشم انداز اجرایی این سند بیان داشت: اين سند تا پايان سال 1394 براي 374 محله شهر تهران آماده خواهد شد.سپس از سال 1395 سند كاهش خطرپذيري محلات بر اساس اين سند تنظيم می شود. با توجه به تعاملاتی که در زمینه پایگاه های محلات با سازمان ورزش بانوان انجام خواهد شد، تلاش خواهد شد تا علاوه بر پايگاه‌هاي مديريت بحران نواحی ، پايگاه هاي مديريت بحران محلات نیز راه‌اندازي شوند تا ستادهاي مديريت بحران محلات بتوانند امكانات مديريت بحران را در اين سوله ها آماده کنند.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: