جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 تير 1393     
محفل انس با قرآن کریم ، کارگاه آموزشی تغذیه سالم

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ؛ مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارها گفت: همزمان با سالروز ولادت کریم اهل بیت، فضای مسجد پایانه مسافری غرب از رایحه آیات نورانی کلام الله مجید عطرآگین شد.

حاجی بیگی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: در آیین با شکوه انس با قرآن کریم در پایانه مسافری غرب، تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط حاج مهدی قربانعلی، قاری برجسته و بین المللی کشور با استقبال کارکنان و مسافران روبه رو شد.
مولودی خوانی حاج علیرضا مقدم، از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع)، از دیگر برنامه‌هایی بود که فضای معنوی ویژه‌ای را در این محفل نورانی حاکم کرد.

وی در ادامه افزود: در این مراسم به ۱۰ نفر از شرکت ‌کنندگان که دارای نامهای حسن و مجتبی بودند، هدایایی اهدا شد. برپایی سفره اطعام برای مومنان روزه‌ دار که به همت شرکت مسافربری "همسفر مهر" و "سفرگستر" تدارک دیده شده بود، پایان بخش محفل پرشور و حال انس با قرآن بود.

حاجی بیگی در خصوص برنامه های کارگاهی مرتبط با موضوع بهداشت در  این سازمان گفت: با توجه به نیاز و ضرورت آموزش در زمینه موضوعات مختلف در سازمان پایانه ها ، کارگاه آموزشی تغذیه سالم ، با هدف آموزش روش‌های سالم تغذیه برای روزه داران  و تاثیر آن بر سلامت افراد در پایانه مسافری شرق برگزار شد. این کارگاه با همکاری خانه های سلامت مستقر در پایانه ها و کارشناسان تغذیه صورت گرفت.

وی گفت: با توجه به اهمیت سلامت افراد روزه دار در هوای گرم تابستان ، روش‌های سالم پخت و نگهداری مواد غذایی، همچنین غذاهای ویژه افطار و سحری، از موارد مهم مطرح شده در این کارگاه بود.  چگونگی انتخاب غذا‌ها و نوشیدنی مناسب در تابستان از دیگر موارد مطرح شده در این کارگاه تخصصی بود.

حاجی بیگی در خاتمه در خصوص اهداف این کلاس آموزشی در پایانه های مسافر بری گفت: آشنایی بیشتر شرکت کنندگان  با روش‌های نوین تغذیه سالم و توجه آنان به نقش حساس تغذیه در حفظ سلامت بویژه در ماه مبارک رمضان، از جمله اهداف این کارگاه بوده و در پايان این کارگاه، کارشناس کانون خادمین سلامت، با اندازه گیری فشار خون افراد شركت كننده، آنها را از میزان سلامتی شان  آگاه کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: