جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 تير 1393     
صدورمجوزمراکزمشاوره

ایسنا: دکتر محمد حاتمی در مراسم انعقاد تفاهم نامه میان سازمان نظام روانشناسی و وزارت ورزش و جوانان، اظهار کرد: در سازمان نظام روانشناسی 16 کمیسیون تخصصی فعالیت می‌کنند؛ البته قصد داریم کمیسیون مشاوره ازدواج را تشکیل دهیم.

 

وی با بیان اینکه سازمان نظام روانشناسی 12 هزار عضو دارد، اظهار کرد: اولین وظیفه ما صدور مجوز مشاوره حرفه‌ای است، البته ما به نظارت نیز اهمیت بسیار زیادی می‌دهیم. نظارت تخصصی بر اساس قانون برعهده سازمان روانشناسی است. البته برنامه‌های بازآموزی نیز برای روانشناسان هنگام تدوین برنامه برگزار می‌کنیم.

 

معاون امور کمیسیون و نظارت حرفه‌ای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در ادامه گفت: بحث صدور مجوز مراکز مشاوره مغفول مانده بود. با توجه به انجام کار کارشناسی در دولت و مجلس از سوی مجلس مقرر شد که مجوز خدمات روانشناسی و مشاوره ازهر نوع آن را سازمان نظام روانشناسی صادر کند و این دستور به دولت ابلاغ شد.

 

وی با بیان اینکه ما با سازمان‌های صادر کننده با مجوز مراکز مشاوره وارد مذاکره شده‌ایم، اظهارکرد: خوشبختانه تمام این نهادها قبول کرده‌اند که از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مجوز دریافت کنند. وزارت ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی فعالیت‌های زیادی را در این زمینه انجام داده‌اند و جلسات تخصصی زیادی را برگزار کرده‌ایم و قرار است طی تفاهم نامه‌ای تقسیم کار کنیم.

 

 

برخی از مراکز مشاوره ازدواج از سازمان نظام روانشناسی پروانه فعالیت ندارند

 

وی با اشاره به مراکز مشاوره ازدواج اظهار کرد: 200 مرکز مشاوره ازدواج قبلا از سازمان ملی جوانان مجوز دریافت کرده‌اند. یک دسته از مراکز نیز از سازمان نظام روانشناسی مجوز دریافت کرده‌اند و آنها می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند، اما برخی از مراکز مشاوره ازدواج از سازمان نظام روانشناسی پروانه فعالیت ندارند. قرار شده است به صورت فوق العاده پرونده آنها را بررسی کنیم که 86 مرکز دارای چنین شرایطی هستند.

 

حاتمی افزود: حدود 100 مرکز نیز نقص پرونده دارند و قرار شده است با بررسی این پرونده‌ها افراد واجد شرایط خارج از نوبت تا دو هفته بررسی شوند.

 

وی تاکید کرد: اگر وزارت ورزش و جوانان تشخیص دهد که مرکزی فعال بوده و عملکرد خوبی در زمینه مشاوره ازدواج داشته است اما مسئول آن در رشته‌ای نامرتبط تحصیل کرده است، این مراکز می‌توانند مسئول فنی با رشته مرتبط با روانشناسی و مشاوره معرفی کنند تا بتوانند پروانه فعالیت تخصصی دریافت کنند.

 

وی با بیان اینکه می‌توانیم ارائه خدمات مشاوره ازدواج را تا دو سه برابر افزایش دهیم، اظهار کرد: سازمان نظام روانشناسی به 300 مرکز مجوز داده است و آنها می‌توانند در زمینه ازدواج کار کنند.

 

معاون امور کمیسیون و نظارت حرفه‌ای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره افزود:‌ در حال انعقاد تفاهم نامه‌ای با سازمان بهزیستی هستیم. اراده ما در زمینه این سازمان قوی تر است؛ چرا که جمعیت هدف آنها نیازمند کمک بیشتری هستند و باید تلاش کنیم با تمام ظرفیت در خدمت سازمان بهزیستی باشیم.

حاتمی تاکید کرد: اگر سازمان بهزیستی از آبان ماه سال گذشته پروانه فعالیت مرکز مشاوره‌ای را صادر کرده باشد، این عمل غیر قانونی است.

در ادامه این نشست دکتر فریبرز درتاج معاون پژوهشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره نیزاظهار کرد: شاخص‌هایی را برای ارائه خدمات مشاوره در نظر گرفته‌ایم و مراکز ارائه دهنده این خدمات در چهار طبقه رده بندی می‌شوند




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: