جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 تير 1393     
مدیریت پسماند بارویکرد ناحیه محوری در حال انجام است

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز ؛ مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند گفت : به منظور اجرای هر چه بهتر تفکیک پسماند در مبدا ، این طرح  با محوریت 12 منطقه در تهران و به صورت پایلوت در مناطق 1،3،6،5،7،9،11،12،13،15،20،21 انجام می شود. در این جلسه  برنامه ها و راهکارهای اجرای هر چه موثرتر طرح تفکیک از مبدا در نواحی مورد نظر ارائه شد .

دکتر کریمیان  ضمن اشاره به تاکیدات شهردار تهران در زمینه تفکیک پسماند از مبدا  خاطر نشان کرد: در زمینه  فرهنگ سازی با هدف استقبال بیشتر شهروندان از برنامه تفکیک زباله از مبدأ اقداماتی انجام شده است که در بعضی مناطق شهر تهران با موفقیت  زیادی همراه بوده است.  

وی در ادامه  گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: با توجه به نقش فراگیر و موثر آموزش باز هم  نیازمند تقویت فرهنگ سازی در این زمینه هستیم ، از این رو در نظر داریم با همکاری مناطق طرح جامع و مناسبی را در راستای اجرای نظرات  شهردار  انجام دهیم.

کریمیان افزود: اعتماد سازی ، جلب مشارکتهای مردمی  و استفاده از ظرفیتها ، تشکلها و سازمان های مردم نهاد نظیر NGO   ها  یکی از راهکارهای رسیدن به مطلوب در این زمینه بوده ، ضمن اینکه از راهکارهای دیگر می توان به اجرای صحیح  مفاد قرار دادها توسط  پیمانکاران  پسماند خشک اشاره کرد.

وی گفت : در اجرای طرح مناطق پایلوت ، ایجاد بانک اطلاعات ، بازنگری بلوک بندی نواحی ، جلوگیری از هر گونه فعالیت غیر مجاز ، ساماندهی وضعیت غرف بازیافت ، رفع نواقص و تقویت نقاط قوت ناحیه و استمرار فعالیت های طرح و... به عنوان گامهای مهم و موثر در جهت رسیدن به اهداف طرح هستند.

کریمیان در خصوص انجام همکاری های مشترک با معاونت اجتماعی شهرداری تهران آموزش و پرورش و صدا و سیما بیان داشت: گنجاندن محتواهای آموزشی و فیلم مستند در برنامه های آموزش رسمی وزارت آموزش و پرورش و تهیه جزوه آموزشی با محتواهای متفاوت جهت مخاطبین طرح  و  تنظیم برنامه آموزشی جهت ارائه محتوا به مخاطبین و تدوین عناوین برنامه آموزشی  از فعالیتهای در نظر گرفته شده  توسط این معاونت در بحث تبلیغات ، فرهنگ سازی و همکاری های مشترک با سازمان های دیگر هستند.

دکتر کریمیان در خاتمه خاطر نشان کرد: برگزاری منظم و مداوم جلسات  درمناطق  به منظور  پایش و پیشبرد طرح، استفاده از تجربیات شهرهای دیگر نظیر اصفهان و بومی سازی با توجه به شرایط کلانشهر تهران و در نهایت به کارگیری  اراده جمعی و همدلی سازمان و مناطق جهت اجرای هرچه بهتر طرح از جمله موارد  مهم  مورد تاکید در این نشست  بودند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: