جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 تير 1393     
چگونگی اجرای طرح جابه جایی پایانه مسافری شرق تهران

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ؛ مدیر روابط عمومی سازمان پایانه ها و پارک سوارها در خصوص چگونگی اجرای طرح جابه جایی پایانه مسافری شرق گفت:  در نشست مشترک مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و شهردار منطقه 13  ، موضوع جابه جایی پایانه شرق و انتقال آن به مکانی دیگر  مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

فروغی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : محمدرضا حاجی بیگی و هادی ذاکری در نشست مشترکی، درباره موانع و راهکارهای انتقال پایانه مسافری شرق به مکان جدید، گفت‌و‌گو کردند.  در این نشست که معاونان شهردار منطقه 13 و مدیر پروژه پایانه شرق جدید نیز در آن حضور داشتند، درباره مسائل مختلفی از جمله تعریض خیابان دماوند، رفع موانع احداث پایانه جدید شرق مرتبط با منطقه 13 و تدوین چشم انداز طرح جابجایی پایانه شرق و... رایزنی های لازم انجام  شد.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به سیاست‌های کلی جابجایی پایانه‌های مسافری شرق، غرب و جنوب تهران،  لزوم تسریع در جابه جایی پایانه‌های مسافری تهران بسیار اهمیت دارد.

فروغی گفت: در تدوین چشم انداز توسعه پایانه‌ها در دروازه‌های ورودی تهران و اجرای موفق آن در منطقه سرخه حصار تهران، به فرصت‌های ایجاد شده پس از تعریض خیابان دماوند و اصلاح هندسی چهار راه تهرانپارس اشاره کرد و لزوم پیش بینی و مطالعه دقیق در ایجاد تسهیلات را در پایانه شرق را پس از انتقال یادآور شد.  

فروغی در خصوص برنامه های دیگر انجام شده درسازمان پایانه ها و پارک سوار ها بیان داشت: رانندگان اتوبوس‌های مسافربری بین شهری در پایانه مسافری جنوب، در آینده نزدیک صاحب خوابگاه 60   تختخوابی می‌شوند. اجرای عملیات فونداسیون ساختمان خوابگاه رانندگان در پایانه مسافری جنوب به پایان رسیده است و اکنون ساخت این خوابگاه در مرحله ستون گذاری قرار دارد.

وی افزود: ساختمان خوابگاه رانندگان با اعتباری به میزان 8 هزارمیلیون ریال به مساحت هزار و دویست متر مربع در حال ساخت است. رانندگان اتوبوس‌های بین شهری در پایانه مسافری جنوب، در حال حاضر از یک خوابگاه موقت با ظرفیت 40 تختخواب استفاده می‌کنند.

فروغی در خاتمه  با اشاره به اجرای عملیات بازسازی و مرمت جداول کنار گذر در پایانه مسافری غرب به طول  130 متر گفت: عملیات مرمت جدول‌ها در پایانه مسافری غرب از 10  روز پیش  و به منظور آسان‌تر شدن رفت و آمد خودرو‌ها و مسافران، بهسازی گذرگاه‌ها و زیباسازی چشم انداز پایانه غرب آغاز شده است و در حال حاضر  بیش از  130 متر از جداول کنار گذر در این پایانه بازسازی شده است. بسیاری از این جداول که با گذشت زمان، بر اثر برخورد خودرو‌ها، بارندگی و... تخریب شده و یا  آسیب دیده بودند؛ مرمت شده اند و در صورت نیاز به تعویض، با جداول آماده جایگزین خواهند شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: