جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 تير 1393     
نقش محصولات ارگانیک

ایسنا: کارشناسان سلامت می‌گویند: ذخیره آنتی‌اکسیدانی در محصولات ارگانیک 18 تا 69 درصد بیشتر از خوردنی‌های غیرارگانیک است.

مواد خوراکی ارگانیک نسبت به محصولات غیرارگانیک فوائد بیشتری برای سلامتی دارند که از آن جمله می‌توان به وجود ذخیره آنتی‌اکسیدانی بیشتر، پایین بودن مقدار سموم آفت‌کش و خواص ضدسرطانی خوردنی‌های ارگانیک اشاره کرد.

آزمایش‌ها تایید می‌کند که محصولات ارگانیک به دلیل مقابله با حملات آفات کشاورزی و آسیب‌های مرتبط با آن به طور طبیعی میزان بیشتری فنول و پلی‌فنول تولید می‌کنند. وجود فنول‌ها و پلی‌فنول‌ها در رژیم‌غذایی می‌تواند افراد را در برابر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و برخی سرطان‌ها حفظ کند.

گروهی از متخصصان دانشگاه واشنگتن در آمریکا اظهار داشتند: در بررسی‌های انجام شده مشاهده شد که محصولات ارگانیک حاوی چندین فایده تغذیه‌ای هستند که تمام این خواص از شیوه کشت این محصولات ناشی می‌شوند.

به گزارش خلیج تایمز،‌ به گفته متخصصان از آنجا که در تولید محصولات ارگانیک استفاده از سموم و آفت‌کش‌ها مجاز نیست، میزان مواد سمی موجود در مواد خوراکی غیرارگانیک سه تا چهار برابر بیشتر است. همچنین مصرف‌کنندگان میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک 20 تا 40 درصد آنتی‌اکسیدان بیشتری دریافت می‌کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: