جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 23 تير 1393     
فروش املاک مازادبانک‌ها

ایسنا: حسین پناهیان در جمع خبرنگاران در مورد برنامه بورس کالا برای فروش اموال مازاد بانکها گفت: این موضوع از دو هفته گذشته در ستاد اقتصاد مقاومتی دولت مطرح شده و یکی از مصوبات این جلسه این بود تا بانکها از طریق بورس کالا املاک مازاد یا اموال غیرمنقول خود را عرضه کنند.

وی با بیان اینکه بورس کالا پیگیری های لازم را انجام داد تا بتواند املاک مازاد و اموال غیرمنقول بانکها را در نیمه اول سال 93 عرضه کند،اظهار کر:در این راستا بورس کالا با تمامی بانک هایی که ارتباط مستقیمی با این بورس داشته‌اند همچنین ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان مذاکراتی را برای عرضه املاک مازاد انجام داده است.این در حالی است که هنوز حجم و ارزش این املاک و اموال برای عرضه در بورس کالا مشخص نشده است.

وی در خصوص آخرین توافقات انجام شده بانک مرکزی برای عرضه سکه نقدی در بورس کالا گفت: بورس کالا در این زمینه هنوز به توافقی با بانک مرکزی نرسیده و پیشنهاد بورس کالا همچنان روی میز بانک مرکزی است.

به گفته وی، امکان عرضه نقدی سکه در بورس کالا فراهم شده و به بانک مرکزی پیشنهاد شده است تا در صورت تمایل از این ابزار استفاده کند.

پناهیان حجم معاملات قراردادهای آتی سکه طلا در سه ماهه گذشته در بورس کالا را هفت هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این به معنای وجود نوسان در قیمت سکه است، زیرا هر چقدر نوسان پذیری یک دارایی بیشتر باشد، بر روی قرارداد آتی هم فعالیت بیشتری صورت می گیرد.

مدیر عامل بورس کالا درباره تاثیر آزادسازی نرخ محصولات پتروشیمی در معاملات این محصول گفت: تعادل در عرضه از مهمترین بحث های مورد پیگیری است که با اصلاح فرمول قیمتی توسط وزارت معدن، صنعت و تجارت شاهد عرضه های بیشتر نسبت به هفته‌های گذشته بودیم اما کماکان این موضوع که عرضه و تقاضای متعادلی انجام شود، مورد پیگیری است.

پناهیان ادامه داد: در هفته گذشته محصولات پلیمری امکان نوسان 10 درصد قیمت بر روی برخی از محصولات را داشت، با موزون شدن عرضه و تقاضا در تالار این قیمت به 1.3 درصد رسید که مشخص می کند به تعادل رسیده است اما افزایش بیشتر عرضه دنبال می شود.

وی اضافه کرد: قیمت پایه اعلامی برای برخی از محصولات در هفته های قبل دارای دامنه نوسان 10 درصدی بود که این رقم به 1.3 درصد کاهش یافته است که این امر به دلیل اصلاح قیمت پایه و عرضه به میزان مناسب بوده است.

مدیر عامل بورس کالای تصریح کرد: دامنه نوسان 5 تا 10 درصد در زمان حاضر وجود دارد، اما هم اکنون بود و نبود آن موثر نیست و در صورتی که با عرضه بیشتر مواجه شویم راحت تر می توانیم دامنه نوسان را حذف کنیم.

پناهیان با بیان اینکه افزایش نرخ باعث شد که تقاضاهایی که با هدف مستقیم تولید نبوده از تالار بورس کالا حذف شود، گفت: البته میزان این تقاضا زیاد نبوده به نحوی که از 100 درصد تقاضا حدود 10 درصد کاهش یافته است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: