جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 28 دی 1392     
برنامه‌های امروز ظریف اعلام شد

فارس:  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (شنبه) ضمن دیدار و گفت‌وگو با صلاح الدین ربانی رئیس شورای صلح افغانستان و جانشین رئیس جمعیت اسلامی افغانستان که به تهران سفر کرده، با همتای سنگالی خود دیدار و درباره گسترش مناسبات دوجانبه به رایزنی می‌پردازد.

رئیس دستگاه دیپلماسی پس از دیدار با وزیر خارجه سنگال در نشستی خبری به سؤالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد.

محمدجواد ظریف هفته گذشته سفری به منطقه داشت.

سفر منطقه‌ای ظریف از یکشنبه شب (22 دی ماه) به مقصد لبنان آغاز شد. وی در مدت یک روز حضورش در بیروت ضمن دیدار با عدنان منصور همتای لبنانی، با میشل سلیمان رئیس جمهور، نبیه بری رئیس، تمام سلام نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان و سید حسن‌نصرالله دبیرکل حزب‌الله دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف سه‌شنبه صبح (24 دی ماه) پس از بیروت راهی بغداد شد تا با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

او در سفر یک روزه‌اش به عراق با اسامه النجیفی رئیس پارلمان، هوشیار زیباری وزیر خارجه و نوری المالکی نخست‌وزیر عراق دیدار و به زیارت کاظمین رفت. این دومین سفر ظریف به عراق پس از تصدی این سمت بود.

امان مقصد سومین سفر منطقه‌ای ظریف بود. وزیر خارجه ایران بعدازظهر سه‌شنبه راهی اردن شد و در این سفر ضمن دیدار با ملک عبدالله پادشاه، با ناصر جوده همتای اردنی و همچنین نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پس از امان راهی دمشق شد و ضمن دیدار با ولید المعلم وزیر خارجه، با بشار اسد رئیس جمهور، وائل الحلقی نخست‌وزیر و محمد جهاد لحام رئیس مجلس سوریه به رایزنی و گفت‌وگو درباره تحولات منطقه به خصوص سوریه و نشست ژنو 2 پرداخت.

مسکو مقصد آخرین سفر ظریف بود و به همراه ولید المعلم همتای سوری خود به فدراسیون روسیه رفت و در آنجا ضمن حضور در نشست سه جانبه‌ای با حضور وزرای خارجه سوریه و روسیه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف همچنین (14 و 15 دی ماه) سفری دو روزه به ترکیه داشت و با رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر و احمد داود اوغلو وزیر خارجه به رایزنی و تبادل‌نظر در خصوص مباحث دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: