جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 22 تير 1393     
7 راه برای صرفه جویی در مصرف آب در تگزاس

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز،خشکی های طولانی یکی از علائم هشدار دهنده آب و هوایی هستند.ایالت تکزاس از اواخر سال2010 دچار خشکی است.کالیفرنیا در سومین سال خشکی به سر می برد.100 درصد ایالت در خشکی شدید یا قابل انتظار به سر می برند.مناظر سبز و زیبای تابستانی جای خود را به تپه های قهوهای شنی کسالت بار داده اند.

یکی از دلایلی که خشکسالی به طور جدی به ما آسیب می رساند این است که ما منابع آبی را هدر می دهیم-نه فقط با گرفتن حمام های طولانی یا آبیاری چمن ها،بلکه با مدیریت ناکارآمد و از رده خارج سیستم های آبی که به جای حفظ منابع آب باعث هدر رفت آن می شود.

حفظ منابع آبی به شهرها و روستاها کمک می کند تا در مقابل خشکسالی مقاومت کنند.همچنین می تواند به شما در صرفه جویی وقت و هزینه کمک کند.میتوان متذکر بود که بهانه صرفه جویی در مصرف آب می تواند دلیل خوبی باشد تا شما ظرف ها و یا ماشین خود را با دست نشویید.

این باعث می شود بتوان از انگیزه ها و تخفیف هایی که  ابزارهای مدرن در بهبود مصرف آب  ایجاد می کنند استفاده کرد_مثل دوش های کاهنده فشار آب یا طراحی فضای سبز توسط گیاهان مقاوم به خشکی.

در اینجا 7 راه آسان برای حفظ منابع آب پیشنهاد می شود که از طریق آن می توان هزینه قبض آب را کاهش داد،در زمان صرفه جویی کرد و همچنین از میزان آلاینده ها کاست.

1. آبیاری باغچه صبح زود یا هنگام شب،رطوبت درون خاک زمانی که خورشید در آسمان است زودتر تبخیر می شود بنابراین سعی کنید زمانی به آب پاشی بپردازید که مدت زمانی بیشتری رطوبت داخل خاک باقی بماند.و اطمینان حاصل کنید که فقط باغچه را آبیاری می کنید نه فضای اطراف و محوطه پیاده رو را،سیستم آبیاری قطره ای کارآمدتر از آبیاری دستی باغچه است و همان مقدار لازم آب را که میخواهید به باغچه می رساند.

گیاهان نیازمند مقدار زیادی آب را با گونه های مقاوم به خشکی زیبا جایگزین کنید تا مقدار کمتری از آب با ارزش به هدر برود،بدینوسیله هم در مصرف آب صرفه جویی می شود _همچنین تامین کننده آب ممکن است به ازای هر متر مربع جایگزینی گونه های مقاوم  هزینه ای پرداخت کند.گونه های مقاوم به کم آبی مقدار کمتری آب مصرف می کنند.

2.چک کردن فلاش تانک از هرگونه نشتی،چند قطره رنگ عذا یا قرص رنگی در فلاش تانک خود بریزید،اگر رنگ ها در چینی توالت نمایان شد پس دچار نشتی آب است.نشتی فلاش تانک به آهستگی روزی 100 گالون آب را هدر می دهد.محل نشتی را پیدا کرده، با تکه پلاستیک نرم ارزان قیمتی می توانید آن را تعمیر کنید.

3. کوتاه کردن حمام .کوتاه کردن زمان دوش گرفتن تنها به میزان دو دقیقه در هر یک از افراد خانواده سالیانه به مقدار 1750 گالون آب به ازای هر نفر موجب صرفه جویی می شود.ترفند دیگر این است که در هنگام شستشو شیر آب را ببندید.همچنین می توانید از ظرفی استفاده کنید تا آبی را تا هنگام گرم شدن هدر می رود جمع نموده و در آبیاری گیاهان از آن استفاده نمایید.

 می توان از سر شیرهای کاهنده مصرف آب استفاده کرد،یا از ماشین های لباسشویی با کارآمدی بالا تا سالیانه از هدر رفت صدها گالون آب صرفه جویی کرد.

4. استفاده از ماشین ظرفشویی،شستن ظرفها یا دست حدود 72 گالون آب مصرف می کند در حالیکه این مقدار در ماشین های ظرفشویی کارآمد به 3 گالون در هر بار می رسد.

5.پوشاندن استخر،مطمئن باشید آب داخل استخر به جای تبخیر شدن حفظ می شود،در مواقعی که از استخر استفاده نمی کنید آن را بپوشانید حتی در تابستان.

6.رفتن به  کارواش،شستم ناشین در منزل هربار بیش از 100 گالون آب مصرف می کند علیرغم اینکه تلاش زیادی می خواهد و زمان زیادی را صرف می کند.کاروهش ها معمولا40 گالون یا کمتر آب در هربار شستشو مصرف می کنند.

7.به کار بردن بشکه باران،از یک بشکه درزیر شیروانی استفاده کنید،باران های ریخته شده را جمع آوری کرده و در آبیاری باغچه از آن استفاده نمایید




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: