جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 تير 1393     
3 استان کم بارش کدامند؟

مهر: از ابتداي سال آبي جاري تاكنون سمنان، یزد و خراسان جنوبي استان‌های کم‌بارش كشور و استان گیلان به عنوان پُربارش ترین استان کشور بوده است.

استان سمنان با 77 ميليمتر بارش از ابتداي مهرماه 92 تا پايان هفته گذشته، عنوان كم بارش ترين استان كشور را به خود اختصاص داده است. میزان بارش استان سمنان در مقایسه با سال آبی گذشته 30 درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله 34 درصد كاهش نشان می دهد.

از ابتداي سال آبي جاري تا پايان هفته گذشته در استان یزد 82 ميليمتر بارندگی صورت گرفته که اين ميزان بارش در مقایسه با سال آبی گذشته 39 درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله 14 درصد كاهش نشان می دهد.

گزارش بارش های کشور نشان می دهد که از ابتداي سال آبي جاري تا پايان هفته گذشته پس از سمنان و یزد، خراسان جنوبي با 97 میلیمتر بارندگی، در رتبه بعدی استان های كم بارش کشور قرار گرفته است.

براساس اين گزارش، بارش 97 ميليمتري خراسان جنوبي در قیاس با سال آبي گذشته و دوره درازمدت 42 ساله به ترتيب 14 و 15 درصد كاهش نشان می دهد. حجم بارش های استان گيلان از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 92) تا پايان هفته گذشته، 801 ميليمتر به ثبت رسیده است.

میزان بارش استان گيلان در مقایسه با دوره زمانی مشابه سال آبی گذشته 11 درصد و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله یک درصد کاهش نشان می دهد.

پس از این استان، چهارمحال و بختياري با 578 ميليمتر و كهگيلويه و بويراحمد با 567 ميليمتر بارندگی از ابتداي مهرماه 92 تا پايان هفته گذشته، دیگر استان های پُربارش كشور گزارش شده اند.

میزان بارش استان چهارمحال و بختياري در مقایسه با دوره زمانی مشابه سال آبی گذشته 9 درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله 13 درصد كاهش نشان می دهد.

براساس اين گزارش، میزان بارش استان كهگيلويه و بويراحمد در مقایسه با دوره زمانی مشابه سال آبی گذشته 12 درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله 19 درصد كاهش نشان می دهد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: