جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 تير 1393     
نقش افزایش قیمت خودرو در دیر به جریان افتادن نوسازی در ناوگان تاکسیرانی

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ؛ مدیر نوسازی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی در زمینه عوامل موثر در به تعویق افتادن روند نوسازی در تاکسی رانی گفت: با توجه با این که موضوع نوسازی در ناوگان تاکسیرانی از سال 90 به طور جدی مطرح بوده اما این کار به تعویق افتاده است . باید گفت دلایل مختلفی در توقف روند نوسازی موثر بوده است .

عیسی محمد پور در ادامه گفتگو با خبر نگار شهرداری نیوز با تشریح دلایل توقف در روند نوسازی بیان داشت: تحویل به موقع خودرو فرسوده به بخش اسقاط تنها یکی از مشکلاتی است که سبب می شود روند تحویل خودرو نو دیر اتفاق بیفتد. این مساله به دلیل عدم توان اقتصادی رانندگان تاکسی در تهیه معیشت خود در طول مدت فاصله میان اسقاط تا تحویل خودرو اتفاق می افتد و بسیاری از رانندگان  در تحویل خورو فرسوده تعلل می کنند .

وی در ادامه افزود: از دلایل دیگر در خصوص دیر کرد در روند نوسازی تاکسیهای فرسوده  ، افزایش ناگهانی قیمت خودرو بود که در سال 91 رخ داد . در حال حاضر با توجه به بحث افزایش قیمت خودرو و قطعی نشدن قیمت ها ، خودرو ساز پیش فاکتور به مشتریان نمی دهد و و این امر تا حدودی در دیرتر اجرایی شدن طرح نوسازی  در سال 93 موثر خواهد بود.

محمد پور در خاتمه خاطر نشان کرد: با توجه به اولویت امسال دولت و شهرداری تهران و شورای شهر در بحث مدیریت شهری و کاهش آلودگی هوا ، باید به فراهم آوردن زیر ساخت ها و نوسازی ناوگان حمل و نقل توجه ویژه ای مبذول شود چرا که در حال حاضر یکی از آلاینده های هوای تهران همین تاکسی پیکان ها هستند که در پیمایش هر 100 کیلومتر ، 17 لیتر بنزین مصرف می کنند و همانطور که بارها اعلام شده ، آلایندگی پیکان 30 برابر خودرو جدید  سمند یورو 4 است . بنابراین باید به مساله نوسازی تاکسی ها نگاهی فرا سازمانی نشان دهیم .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: