جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 دی 1392     
آخرین وضعیت خوابگاه های غیر دولتی

مهر: کیوان مرادیان درباره آخرین وضعیت خوابگاه های غیر دولتی گفت: 446 نفر در شرکت تعاونی خوابگاه داران دارای پرونده بوده و این خوابگاه ها شناسنامه دار هستند.

وی ادامه داد: 271 نفر متقاضی تاسیس خوابگاه غیردولتی بوده و 40 نفر از آنان درحال حاضر در شرف تاسیس خوابگاه هستند و از صندوق رفاه دانشجویان انتظار حمایت دارند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: از 446 خوابگاه غیردولتی 191 خوابگاه از حداقل‌های مورد تایید صندوق رفاه برخوردار بوده و دارای مجوز یک ساله هستند و می توانند فعالیت کنند.

وی افزود: ظرفیت این 191 خوابگاه مجاز 20 هزار 951 دانشجو است و بناداریم آن را تقویت کنیم چون غیر از اجاره بها که دولتی نیست بقیه سازوکار این خوابگاه ها با وزارت علوم است.

وی درباره یکسان سازی اجاره بهای خوابگاه‌های غیردولتی نیز گفت: چون خدمات این خوابگاه‌ها متفاوت است، مکان خوابگاه‌ها با یکدیگر متفاوت است و سرمایه آورده هر فرد با دیگری متفاوت است بنابراین اجاره بهای این خوابگاه ها یکسان نمی شود و صندوق رفاه به دنبال منطقی کردن اجاره بها است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان تصریح کرد: صندوق بنا دارد اجاره‌ بها را نیز با پرداخت وام مدیریت کند و مبلغ قابل توجه اجاره بها را به عنوان وام دراختیار دانشجویان قرار دهد تا با مشکل مواجه نشوند.

وی درباره دخالت صندوق رفاه درفعالیت های تعاونی خوابگاه دارن نیز گفت: صندوق رفاه در فعالیت های تعاونی دخالت نمی کند، تعاونی‌ها شخصیت حقوقی مستقل دارند ولی یک قانون نیز وزارت علوم دارد که مصوب مجلس است و صندوق را ملزم می کند تمام فعالیت‌هایی که به نحوی مرتبط با دانشجویان است را نظارت کند.

وی افزود: صندوق و تعاونی خوابگاه داران تعامل خوبی با یکدیگر دارند و صندوق درحدی که تصمیم گیری‌ و جهت گیری تعاونی با سیاست های وزارت علوم مغایرت نداشته باشد برآن نظارت دارد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: