جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 19 تير 1393     
کمپانی آمریکایی با ایران قرار داد میلیارد دلاری انرژی منعقد می کند

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز،کمپانی آمریکایی World Eco Energy توافق اولیه ای را برای سرمایه گذاری 1.175 میلیارد دلار برای تولید برق در ایران صورت داد.برنامه تبدیل نیروی زباله های جامد به انرژی است.نمایندگان کمپانی آمریکایی و استاندار چهار محال و بختیاری ملک محمد قربان پور این قرارداد را امضا کردند.

قربان پور همچنین اعلام کرد که این قرارداد حدود 650 فرصت شغلی ایجاد می کند و موجبات رشد 2000 فرصت شغلی دیگر طی 2 یا 3 سال آینده فراهم می شود.شرکت های محلی هم مقدار مشابه این مبلغ را در این پروژه سرمایه گذاری خواهند کرد.

استاندار اشاره کرد که 80 درصد نیروی فعال این پروژه از نیرو های منطقه استخدام خواهند شد در حالیکه شرکت World Eco Energy ،ماشین ها ،تجهیزات و تجربه و تخصص را برای این پروژه فراهم می کند.

این پروژه به هدف تولید 259 مگاوات برق در روز که از سوختن 1500 تن زباله جامد تولید خواهد شد، پیش بینی شده است.ایران علیرغم توانمندی در زمینه نفت و گاز و سوختهای فسیلی به دنبال تنوع منابع انرژی خود از انرژی های نو و تجدید پذیر است.در سال گذشته ایران اعلام کرد که برنامه ساخت 3 نیروگاه بادی را با هدف تولید روزانه 350 مگاوات برق در برنامه دارد.

این پروژه برای شروع در سپتامبر 2014 برنامه ریزی شده است.

این پروژه باعث بهبود روابط ایران و آمریکا می گردد.تهران از سال جدید قدم هایی را دز مینه محدود کردن فعالیت های هسته ای برداشته است که باعث رهایی آن از تحریم های سخت گیرانه ای که توسط آمریکا ایجاد شده می شود.ایران تا حدود 80 درصد از برنامه های غنی سازی را متوقف ساخته است.

کلیه روابط تجاری و اقتصادی ایران و آمریکا از سال 1979 یعنی 13 آبان 1358 متوقف شد که به دنبال خود تحریم های آمریکا را به همراه داشت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: