جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 18 تير 1393     
مشکل سرخابی‌ها برای حضوردرلیگ

مهر: رئیس سازمان لیگ حرفه ای فوتبال ایران از مشکل تیم های استقلال و پرسپولیس برای حضور در چهاردهمین دوره رقابت های لیگ برتر خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات مالیاتی که بازیکنان این دو تیم دارند نمی توانند کارت بازی را دریافت کنند. مهدی تاج همچنین تاکید کرد که میزان بدهی مالیاتی باشگاه استقلال کمتر از 3 میلیارد تومان است و رقم هایی که اعلام شده صحیح نیست.

مهدی تاج  افزود: برای سازمان لیگ اهمیت زیادی دارد که دو تیم استقلال و پرسپولیس در مسابقات حضور داشته باشند. به همین خاطر به همراه مسئولان این دو باشگاه به اداره مالیات رفتیم تا راهکارهای حل مشکل مالیاتی این دو باشگاه را بررسی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تیم های استقلال و پرسپولیس باید در لیگ حضور داشته باشند خاطرنشان کرد: مشکلی که برای این دو باشگاه بوجود آمده مربوط به قرارداد بازیکنان و پرداخت نشدن مالیات آنها در سالهای اخیر است که حتما برای دریافت کارت از سازمان لیگ باید تسویه حساب مالیاتی داشته باشند. برخی از بازیکنان این دو باشگاه هنوز نتوانسته اند تسویه حساب مالیاتی را دریافت کنند به همین خاطر نمی توانند در لیگ شرکت کنند.

رئیس سازمان لیگ حرفه ای تاکید کرد: ما برای حل مشکل این بازیکنان به سازمان امور مالیاتی رفتیم که خوشبختانه با برخورد خوب مسئولان این سازمان هم مواجه شدیم. در تلاش هستیم تا این بدهی ها که مربوط به سالهای گذشته است را حل و فصل کنیم تا هر چه سریعتر مشکل بازیکنان استقلال و پرسپولیس هم حل شود.

مهدی تاج در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه کامران صاحب پناه رئیس هیات مدیره استقلال عنوان کرده بدهی مالیاتی استقلال نزدیک به 45 میلیارد تومان است گفت: نمی دانم ایشان برچه اساسی این مسئله را عنوان کرده اند. چیزی که در آن جلسه مطرح شد این بود که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کمتر از 5 میلیارد تومان بدهی مالیاتی مربوط به بازیکنان را دارند که سهم استقلال کمتر از 3 میلیارد است و باید بزودی پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه نمی خواهد وارد این مسائل شود افزود: به هر حال مشکلات مالیاتی این دو باشگاه از سال 1342 وجود داشته و کسی هم به آن رسیدگی نکرده است. البته بخشی از رقم هایی که اعلام می شود مربوط به مالیات بر سود است که شامل این دو باشگاه نمی شود چرا که آنها ضررده هستند و هیچ سودی نداشته اند.

تاج با بیان اینکه مشخص کردن سقف بودجه برای باشگاه ها یکی از نقاط قوت سازمان لیگ است خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه بازیکنی مثل خلعتبری نمی تواند با پرسپولیس قرارداد ببندد چرا که بودجه باشگاه سقف دارد. باشگاه های دیگر هم نمی توانند این بازیکن را بگیرند. حالا باید بازیکنان مثل خلعتبری قیمت شان را با بودجه باشگاه ها تنظیم کنند تا بتوانند قرارداد امضا کنند.

رئیس سازمان لیگ حرفه ای فوتبال ایران در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما این است که بتوانیم لیگ فوتبال ایران را به استانداردهای لازم نزدیک کنیم. برای لیگ چهاردهم برنامه هایی در نظر گرفته ایم که به مرور زمان آنها را اعلام خواهیم کرد. امیدوارم در قدم اول بتوانیم مشکل مالیاتی بازیکنان استقلال و پرسپولیس را حل کنیم تا آنها بتوانند در لیگ چهاردهم حضور پیدا کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: