جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 18 تير 1393     
۱۲اقدام مهم که درزمان حادثه

 

تسنیم: در زمان حوادث افراد باید اصول اقدامات و انجام برخی امور را آگاه باشند تا با بیشترین سرعت زمانی و همچنین، کمترین خسارت به خود و دیگران یاری رسانند که در این راستا 12 اقدام مهمی که هر فردی باید نسبت به آن آگاه باشد تشریح می‌شود.

1. خونسردی نخستین گام در مقابله با حوادث است.

2. سعی کنید در اسرع وقت آموزش کمک‌های اولیه را فرا بگیرید.

3. در برخورد با مصدومان حوادث قبل از انجام هر گونه اقدامی با اورژانس 115 یا نیروهای امدادی 112 تماس بگیرید.

4. در هنگام برخورد با مجروحان و مصدومان در صورتیکه آموزش‌های لازم را ندیده اید، از اقدامات نسنجیده خودداری کنید تا از صدمات بیشتر به مصدوم جلوگیری شود.

5. توجه داشته باشید مهمترین وظیفه شما در صحنه حادثه مراقبت از جان خودتان هست، پس از انجام حرکات خطرناک و نسنجیده خودداری کنید.

6. در تصادفات جاده ای هیچگاه قبل از بی حرکت کردن گردن و اندام‌های آسیب دیده،کنترل خونریزی و ... مصدوم را از خودرو خارج نکنید، مگر در موارد ضروری مانند: احتمال انفجار یا خطرات محیطی و پیرامونی.

7. برای دستیابی به مصدوم در صورت عدم امکان ورود از طریق درب، دورترین شیشه را انتخاب کرده تا از طریق آن به مصدوم دسترسی پیدا کنید.

8.در صورت فرو رفتگی فرمان داخل بدن یا با آزاد سازی ضامن و عقب کشیدگی صندلی نسبت به آزاد سازی مصدوم اقدام کنید.

9. هنگام خارج کردن مصدوم از خوردو مواظب آسیب‌های گردنی و ستون فقرات آسیب دیده باشید و حمل و انتقال مصدوم را به امدادگران بسپارید.

10. در صورت بروز هر گونه شکم درد، تهوع، اسهال، استفراغ، ضعف و بی حالی که همراه با یبوست و اسهال باشد و پس از صرف غذا عارض شود بلافاصله فرد را به نزدیکترین مرکز درمانی انتقال دهید.

11. هیچگاه زیر بدن مصدوم بالش یا متکا قرار ندهید، این عمل باعث بسته شدن راه هوایی می‌شود.

12. به هیچ عنوان به مصدوم بی‌هوش آب یا هر ماده خوراکی دیگر نخورانید.

در پایان باید عنوان کرد که برای فراگرفتن آموزش‌های امدادی، بهترین راه، گذراندن دوره‌های امدادی است که چندین نهاد و سازمان موظف به گذراندن این دوره‌ها هستند که مهمترین آنها، آتش نشانی، هلال احمر و سازمان مدیریت بحران است که افراد می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های آتش نشانی، شعب هلال احمر و یا مدیریت بحران مناطق در شهرها، به فراگیری دوره‌های مخصوص هر کدام از این نهادها اقدام کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: