جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 تير 1393     
به روز نبودن تجهیزات هواشناسی علت عدم پیش بینی گرد و غبار پایتخت

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیر کل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه هواشناسی کمبود نیروی انسانی و تجهیزات را دلیل عدم پیش‌بینی پدیده‌هایی از جمله گرد و غبار در تهران دانسته است، گفت: امیدواریم این سازمان از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ارتقا یابد.

دکتر محمدهادی حیدرزاده افزود: وزارت بهداشت معقتد است که به دلیل حساسیت سلامت برای مردم کمیته اضطرار آلودگی هوا معیارهای بالاترین ایستگاه را اعلام کند. ما نیز با چنین نظری موافقیم چرا که در این صورت حساسیت جامعه و مسئولان را به موضوع آلودگی هوا را بر می‌انگیزیم.

وی افزود: ملاک تصمیم‌گیری ما آیین‌نامه کمیته اضطرار آلودگی هواست و بر اساس این آیین‌نامه باید متوسط PSI یعنی میانگین ایستگاه‌های سنجش را اعلام کنیم. اما ما PSI بالاترین ایستگاه را نیز اعلام می‌کنیم تا مردم در نقاط مختلف توصیه‌های بهداشتی و خود مراقبتی را مدنظر قرار دهند.

حیدرزاده در رابطه با عدم پیش‌بینی پدیده‌هایی همچون بروز گرد و غبار اخیر در تهران توسط هواشناسی گفت: در این رابطه هواشناسی باید نظر دهد ولی آنچه به اطلاع ما رسیده کمبود نیروی انسانی و تجهیزات است که امیدواریم به سازمان هواشناسی کمک شود تا این سازمان بتواند از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ارتقا یابد




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: