جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 تير 1393     
رهایی قاتل‌جوان ازقصاص

پایگاه اطلاع‌رسانی قوه قضائیه: سیدمرتضی بختیاری معاون سیاسی-امنیتی دادستان کل کشور به مناسبت ماه مبارک رمضان به بیان خاطره‌ای شیرین از برکت قرآن کریم در رهایی یک جوان از مجازات قصاص پرداخت و گفت: در دوره ای که رئیس سازمان زندان‌ها بودم پرونده ای در استان کرمان در جریان بود که طی آن یکی از دو جوانی در حین بازی با پرتاب سنگ دیگری را به قتل رسانده بود. با اعلام شکایت اولیاء دم قاتل شناسایی و بازداشت شده و به زندان می افتد.

وی افزود: فرایند رسیدگی به پرونده و اجرای حکم قصاص چند سالی به طول می‌انجامد و در طول این سال‌ها قاتل موفق به حفظ کل قرآن کریم شد.  از آنجایی که طبق قانون در حین قصاص اولیای دم باید در محل حضور داشته و خودشان طناب دار را بکشند و یا اجازه انجام قصاص از طرف ایشان داده شود؛ هنگام اجرای حکم اولیای دم متوجه می‌شوند که جوان قاتل در طول مدت زندان موفق به حفظ کل قرآن مجید شده است لذا پدر و مادر مقتول با طرح چند سوال از صحت و سقم مطلب آگاهی پیدا کرده و به خواست خودشان از حق قصاص این جوان گذشت می‌کنند.

بختیاری گفت: نجات یافتن این جوان از قصاص که به برکت قرآن کریم انجام شد همواره از زمان وقوع ماجرا در ذهن من باقی مانده است. این برکتی بود که قرآن کریم داشت و شخص زندانی از فرصت زندان استفاده کرد و خانواده متدین از حق خود بواسطه انس جوان با کلام الهی در دوران زندان گذشت کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: