جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 تير 1393     
یک هزار میلیاردی که هنوز پرداخته نشده...

به گزارش گروه حمل و نقل حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز؛ مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری در خصوص مصوبه 100 میلیارد تومانی هیات دولت بابت یارانه های تخصیص یافته برای ناوگان حمل و نقل  گفت: این مبلغ که به منظور جلوگیری از افزایش قیمت خدمات مربوط به ناوگان حمل و نقل عمومی در سال 93 در نظر گرفته شده است ،قرار است به عنوان بخشی از یارانه مترو و اتوبوس به مدیریت حمل و نقل و سوخت پرداخت شود.

مهندس رنجبریان در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: هنوز این مصوبه و بودجه در نظر گرفته شده به مدیریت شهری تهران ابلاغ نشده و به نظر می رسد که عملیاتی شدن آن نیاز به زمان بیشتری دارد. البته این مبلغ با در نظر گرفتن هزینه های سرسام آور مربوط به حمل ونقل و اختصاص یافتن این مبلغ به شهرداریهای کشور ، مبلغ ناچیزی بوده و اگر قرار باشد این مبلغ میان تمام شهرداری ها تقسیم شود، معلوم معلوم نیست چه میزان آن می تواند در جهت رفع مشکلات مربوط به نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل شهری تهران موثر باشد.

وی در ادامه افزود: در این بودجه که برای شهرداری های کشور اختصاص یافته ، یکی از سرفصل های مهم در زمینه اختصاص اعتبار برای یارانه بلیط اتوبوس و مترو  تعریف و طراحی شده است  و با ت.وجه به بالارفتن هزینه های مربوط به سوخت و حمل و نقل می بینیم که بار سنگینی بر دوش این ناوگان که در حال برنامه ریزی برای  نوسازی و توسعه خود است گذاشته شده است.

رنجبریان با اشاره به بالا بودن هزینه ها در کلانشهر تهران و نیاز به تخصیص اعتبارات بیشتر به این شهر گفت: در تهران به طور روزانه 4 تا 5 میلیون مسافر اتوبوس و نزدیک به 3 میلیون نفر مسافر مترو جابه جا می شود. به عبارتی ، روزانه 8 میلیون مسافر از طریق سیستم  حمل و نقل عمومی در تهران جابه جا می شود. اعلام دیر هنگام تصویب این مصوبه  ، با توجه به مبلغ اندک آن و نیز در پیش رو بودن مهر ماه و حجم بالای مسافران شهری با آغاز سال تحصیلی می تواند مشکلات بسیاری را برای این ناوگان به وجود بیاورد .

وی در خاتمه افزود: با نزدیک شدن به مهر ماه به طور متوسط 20 درصد به مسافران ناوگان حمل و نقل اضافه می شود. بنابراین دولت با توجه بیشتر و دقت نظر تام و تمامی به موضوع حمل و نقل نگاه کند تا ناوگان حمل ونقل تهران بتواند در سایه حمایت دولت وظایف خطیر خود را به انجام برساند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: