جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 تير 1393     
طرح مکانیزه جمع آوری پسماندهای ساختمانی و عمرانی بوسیله اسکیپ لودر

به گزارش  گروه محیط زیست شهرداری نیوز؛ مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند گفت: این سازمان  ساماندهی پسماند های ناشی از فعالیتهای ساختمانی را در دودسته  پسماند پرحجم و کم حجم  و با هدف کنترل و نظارت بر حجم تولیدی و جمع آوری مکانیزه  آنها، از مبدا تا مقصد و راهبری آن با استفاده از نرم افزار هوشمند و همچنین  کاهش تردد مراجعین و مسافرتهای شهری  در دستور کار خود قرار داده است .

دکتر کریمیان در ادامه گفتگو با خبر نگار شهرداری نیوز گفت: پسماندهای تولید شده در حین ساخت و ساز، تعمیرات، بازسازی و  حفاریهای جزئی و کلی از جمله  پسماند های ساختمانی و عمرانی بوده که جهت ساماندهی  آنها ، مدیریت و برنامه ریزی  خاصی در نظر گرفته شده است .

وی افزود: بدین منظور ارائه خدمات مورد نیاز شهروندان و پیمانکاران در دفاتر الکترونیک شهر انجام شده تا  ضمن  تسریع خدمت رسانی به شهروندان  موجبات سهولت دسترسی به خدمات مورد نیاز آنها فراهم آید .

 دکتر کریمیان مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند ، با اشاره به اولویت  اهداف زیست محیطی در کلیه اقدامات انجام شده توسط سازمان ؛ بیان داشت: "جمع آوری و حمل ضایعات ساختمانی و عمرانی کمتر از 5 مترمکعب"، "پیگیری لایحه اخذ بهای خدمات از تولیدکنندگان پسماندهای ساختمانی و عمرانی در مراجع ذیربط"،" بررسی وضعیت پسماندهای عادی کارخانجات و مراکز کارگاهی و تقویت نقش سازمان در ساماندهی بهینه وضع موجود" و "بررسی و ساماندهی مراکز تخلیه معادن و تولیدی بخش خصوصی و عمومی مصرف کننده پسماندهای ساختمانی و عمرانی  از جمله اقدامات جاری  این سازمان  در راستای  حفاظت و ارتقاء زیست محیطی خواهد بود.

  مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند تصریح کرد:  پسماندهای تولید شده در حین تعمیرات، بازسازی و حفاریهای جزئی از   جمله پسماندهای کم حجم بوده که توسط ماشین های دارای" اسکیپ لودر" بصورت مکانیزه توسط بخش خصوصی و تحت نظارت مناطق و  سازمان  ، حمل شده و به مراکز و گودهای ثابت یا متغیر جهت استحصال شن و ماسه منتقل می شود.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اطلاع رسانی و  توزیع بروشور مناسب توسط دفاتر خدمات الکترونیک شهر وسایر عوامل ناحیه بیان داشت: مراجعه تولید کننده و پیمانکار به ناحیه برای  درخواست خدمات ، تعامل مستقیم تولید کننده و پیمانکار با تحویل روزانه مخزنهای مربوطه ، ارائه قبض رسید مخزن و پرداخت هزینه توسط تولید کننده به پیمانکار ، حمل مخزن های پر شده توسط پیمانکار با رعایت کلیه قوانین حمل پسماند و در نهایت تخلیه در ایستگاه میانی برای برخی مناطق و در مجموع در محل مجتمع های  دفع و پردازش  آبعلی و کهریزک  ، به ترتیب  از مراحل دیگر جمع آوری پسماندهای کم حجم خواهد بود.

دکتر کریمیان خاطر نشان کرد : اجرای این طرح به لحاظ وجود خیابانها و محله ها ی کم عرض  و عدم امکان عبور  کامیونهای حمل پسماندهای عمرانی بسیار مفید و مناسب بوده و  به همین لحاظ   مقدمات اجرای فراگیر آن در تمام مناطق در آینده نزدیک ، فراهم شده است .

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند در انتها ، ابراز امیدواری کرد که با توجه به نظر سنجی ها ، نتایج اجرای  پایلوت طرح ساماندهی پسماندهای کم حجم در  ناحیه یک منطقه 8  رضایتبخش بوده است و مقدمات اجرای  این طرح (حداکثر به مدت یکسال) در مناطق 4، 8، 13 فراهم شده است .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: