جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 16 تير 1393     
موتور سیکلت های برقی راهکاری برای حل معضلات ترافیکی و زیست محیطی تهران است

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اعلام این خبر که مطالعات طرح جایگزینی موتورسیکلت های برقی به جای موتورهای بنزینی در حوزه مشاوران کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در حال اتمام است،ابراز امیدواری کرد: با نهایی شدن این طرح معضل موتورسیکلت ها و آسیب های ناشی از آن به حداقل رسیده و بهداشت و سلامت جسمی و روانی مردم تامین می شود.

امیر خجسته با اشاره دستورکار این هفته کمیسیون شوراها، گفت: ایجاد آلودگی صوتی و آلودگی های زیست محیطی در کنار قانون گریزی برخی از موتورسواران از قوانین راهنمایی و رانندگی به همراه آسیب های امنیتی و انتظامی ناشی از تردد موتورسیکلت ها و همچنین هزینه های مادی و معنوی تلفات حوادث رانندگی با موتورسیکلت موجب شد تا موضوع توسط حوزه مشاورین کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و طرح اولیه ای در این خصوص جهت الزام دولت و دستگاههای اجرایی به برقی کردن موتورسیکلت ها تهیه شود.

وی افزود: 36 درصد موتورسواران زیر 24 سال، 26 درصد زیر 29 سال و 15 درصد آنها زیر 39 سال سن دارند که متاسفانه 25 درصد تلفات ناشی از حوادث رانندگی را موتورسواران تشکیل می دهند. که این حجم وسیع آمار حوادث علاوه بر اثرات مخرب روحی روانی، اثرات غیر قابل جبرانی در زمینه مسائل اقتصادی به همراه دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزایش تعداد ناوگان موتورسیکلت های کشور به دلیل شرایط اقتصادی را یکی از معضلات ترافیکی ارزیابی کرد و گفت: ترافیک شهری و شرایط اقتصادی مردم موجب شده تا حجم استفاده از موتورسیکلت ها در کشور از حد استاندارد خارج شده و معضلی عمده در ترافیک و حمل و نقل شهری ایجاد شود.

وی افزود: برای حل این معضل از شهرداری تهران، سازمان حفاظت محیط زیست، نیروی انتظامی و وزارتخانه های کشور، صنعت و معدن و تجارت، راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دعوت شده تا در جلسه ای مشترک نکته نظرات خود را در اختیار کمیسیون قرار دهند.

امیر خجسته با بیان اینکه مطالعات طرح جایگزینی موتورسیکلت های برقی به جای موتورهای بنزینی در حوزه مشاوران کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در حال اتمام است، ابراز امیدواری کرد که با نهایی شدن این طرح معضل موتورسیکلت ها و آسیب های ناشی از آن به حداقل رسیده و بهداشت و سلامت جسمی و روانی مردم تامین شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: