جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 16 تير 1393     
حمل و نقل عمومی در آمریکا تا چه میزان در مصرف سوخت کاهش ایجاد می کند

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز،دسترسی به اتوبوس و خطوط ریلی سالیانه به ازای هر خانوار 4400 مایل در مسیر رانندگی،42 میلیارد گالون سوخت و 37 میلیون تن کربن را کاهش می دهد.

بر طبق جدیدترین گزارش معاونت حمل و نقل عمومی آمریکا،واشنگتن دی سی کارآمد ترین خانواده انرژی در آمریکا،که کمترین مقدار کربن را تولید می کند،در محلی در نزدیکی خطوط اتوبوس و مترو قرار گرفته است.کارمندان این کمپانی به طور متوسط سالیانه 4400 مایل از افراد کمپانی های مشابه که به حمل و نقل عمومی دسترسی ندارند، کمتر رانندگی می کنند.

مطالعه"ارتباط بین حمل و نقل عمومی و حفاظت از منابع انرژی را گسترش می دهد"توسظ ICF بین المللی برای معاونت حمل و نقل عمومی آمریکا آماده شده است،این مطالعه همچنین می گوید

جوامعی که در زمینه حمل و نقل عمومی سرمایه گذاری می کننددر مقایسه با سایر جوامع 37 میلیون تن کربن کمتری تولید می کنند که تقریبا به اندازه مقدار برق مصرفی 4.9 میلیون خانوار می باشد.برای بدست آوردن کاهش مشابهی در مقدار تولید کربن،همه خانوار ها در شهر نیویورک،واشنگتن،آتلانتا،دنور و لس انجلس باید به طور کامل از برق استفاده نکنند.

این تاثیر پرقدرت حمل و نقل عمومی از الگوهای زمین کارآمد حمایت می کند که حدود 4.3 میلیارد گالون سوخت را صرفه جویی می کند.بیشتر از سه برابر نفتی که از کویت وارد شده و تصفیه می شود.

ویلیام میلر،رییس معاونت حمل و نقل آمریکا می گوید:سرمایه گذاری در حمل و نقل عمومی کارآمدترین روش های مقابله با تاثیر تغییرات آب و هوایی کره زمین و حفظ منابع انرژی است.حمل و نقل عمومی امکان توسعه متراکم را فراهم می آورد و باعث می شود تا انتخاب های گسترده تری برای نوع وسیله عبور و مرور مسافران شهری وجود داشته باشد.

مردم دسترسی بیشتری به محل کار و خرید دارند و سفرهای شهری زیادی می تواند با پای پیاده،دوچرخه یا ماشین در مسافت های کوتاه صورت پذیرد.

افرادی که در محل های نزدیک به ایستگاههای حمل و نقل عمومی زندگی می کنند به طور متوسط روزانه 12 مایل در حدود 27 درصد کمتر از افرادی که به حمل و نقل عمومی دسترسی ندارند، در رفت و آمد هستند.

این مقدار معادل کاهش مصرف 223 گالون سوخت، سالیانه به ازای هر خانواده است.

بین سال های 1982 تا 2006 ،میزان سفرهای یک آمریکایی از سالیانه 6800 مایل در سال به 10000 مایل در سال افزایش یافت.

میزان گاز های گلخانه ای که از وسایل نقلیه شهری و کامیون های سبک در آمریکا منتشر شده است، حدود 33 درصد از میزان کل این گاز هاست چرا که این وسایل بزرگترین منبع تولید گازهای گلخانه ای در کشور هستند.

همچنین میلر می گوید:"قبول حمل و نقل عمومی در سطح محلی اولین و مهم ترین گام در زمینه استقلال در تامین انرژی و حفظ محیط زیست است"




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: