جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 15 تير 1393     
نرخ تولدپسران درقزوین بیش ازدختران است

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محمدصدرا آراسته اظهارکرد: در 3 ماهه نخست سال 93 میزان موالید در استان قزوین افزایش داشته و در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته تولد در استان قزوین رشد داشته و وفات کاهش داشته است.

وی افزود: نام‌های محبوب در بین پدر و مادرهای قزوینی در 3 ماهه نخست امسال برای دختران به ترتیب فاطمه، زهرا، نازنین زهرا و یسنا بیشترین اسامی بوده‌اند که در قزوین برای فرزندان دختر انتخاب شده است و میزان تولد پسران در قزوین بیشتر از دختران است.

مدیرکل ثبت احوال قزوین گفت: اسامی محبوب برای پسران در استان قزوین به ترتیب امیرعلی، امیرعباس، محمد طاها و ابوالفضل بوده است و میزان تولد دختران و پسران در قزوین به صورت مقایسه‌ای از هر 100 دختر متولد شده، تولد 109 پسر در قزوین ثبت شده است.

وی بیان کرد: میزان تولد در استان قزوین رشد 9 درصدی داشته و میزان وفات در قزوین 4.8 درصد کاهش پیدا کرده و میزان مرگ و میر مردان در 3 ماهه نخست امسال بیشتر از زنان بوده به طوری که از هر 100 خانم فوت شده، 128 فوت برای مردان ثبت شده است.

آراسته تصریح کرد: میزان تولد ثبت شده برای 3 ماهه نخست امسال 5 هزار و 547 تولد بوده و میزان فوت در استان قزوین در این 3 ماهه هزار و 309 نفر برآورد شده است ولی با این حساب میزان تولد چند برابر بیشتر از میزان فوت در استان قزوین است.

وی در زمینه کارت ملی هوشمند گفت: افرادی که درخواست صدور کارت هوشمند ملی کرده اند می توانند جهت اطلاع از وضعیت صدور کارت هوشمند ملی خود به آدرس اینترنتی WWW.NCR.IR مراجعه  وبا وارد کردن شماره ملی و کد رهگیری خود از وضعیت صدور کارت هوشمند ملی مطلع شوند.

وی افزود: در صورتی که در سیستم این پیام که کارت هوشمند ملی شما صادر و آماده تحویل است را مشاهده کردند می توانند با در دست داشتن کارت ملی و رسید کارت هوشمند ملی به اداره کل ثبت احوال استان قزوین واقع در غیاث آباد بلوار ارتباطات جنب کلانتری 17 مراجعه کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: