جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 15 تير 1393     
ایران دراوج امنیت قراردارد

تسنیم: سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در مراسم تودیع و معارفه فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: متأسفانه برخی از کشورهای غربی با توسل به علوم ضد بشری در جهت خلاف اهداف علم گام بر می‌دارند و دانشگاه‌های ما باید به دنبال علوم نافع برای بشر بوده و راهی را برای رسیدن به حقایق هموار کنند.
وی ادامه داد: این حرف بدان معنی نیست باید به علوم مادی بی‌توجه بود بلکه باید با استفاده از علوم مادی و ظاهری، حقایق موجود در پس پرده این علوم را کشف کرد.
فرمانده نیروی انتظامی با انتقاد از کشورهای غربی و فرهنگ غرب در محدود کردن علم به حیات مادی بشر، گفت:‌ ما باید علاوه بر علوم معمول مادی و بشری به ابعاد کمتر دیده شده علم بپردازیم و با استفاده از علوم ظاهری، علوم حقیقی را هدف قرار دهیم.
احمدی‌مقدم با تأکید بر لزوم نقش‌آفرینی در علوم توسط دانشگاه امین خاطرنشان کرد: این هدف محقق نمی‌شود مگر با در نظر داشتن انضباط، آمادگی جسمانی، معنویت و دانش و باید این اولویت‌ها را برای گزینش مأمورانمان نیز مورد توجه قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم انتظامی مرزشکن گستره علم در ناجا بوده است، گفت:‌ خوشبختانه نیروی انتظامی امروز پس از گذشت از مرحله تکوینی به ساختار نسبتاً متکاملی دست یافته است و ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که این ساختار هر روز به تناسب به نیازهایمان نو شود.
فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: شاهد این تکامل آن است که ایران در حالی در اوج امنیت قرار دارد که کشورهای مجاور ما کاملاً ناامن بوده و متلاطم هستند.
احمدی‌مقدم در ادامه افزود: نیروی انتظامی امروز در مرحله‌ای است که اگر بخواهد در محیط منطقه‌ای و بین‌المللی الگوساز و الهام‌بخش باشد باید تراز علمی خود را بالاتر ببرد.
وی مراکز تحقیقات و دانشگاه علوم انتظامی را موتور محرکه نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت:‌ما با توجه به داشته‌های خود و استفاده از مراکز تحقیقات و دانشگاهی باید برای تحقق اهداف چشم‌انداز گام برداریم.
فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان بیکار جامعه در نیروی انتظامی، نقش دانشگاه امین را تمرکز و آموزش‌های تکوینی در مقاطع فوق لیسانس و دکتری دانست و خاطرنشان کرد:‌خوشبختانه نگاه امروز ما به این دانشگاه با نگاه یک دهه پیش متفاوت است و امروز شاهد هستیم که دانشگاه امین همچون فرموده رهبر انقلاب به عنوان یک خزانه‌ای برای نشأ در ناجا است.
احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر تحقق نگاه انسان‌محوری دینی در آموزش‌های این دانشگاه گفت: ما باید در آموزش‌های خود نگاه انسان‌محوری را با رویکرد دینی در اختیار مأموران قرار دهیم و این رویکرد نه تنها برای پلیس، که برای تمام اقشار جامعه لازم است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید بر داشته‌های خود گذشته خود از جمله نظم سازمانی، نظم فردی و توانمندی‌های بدنی و ورزشی حفاظت کنیم و خوشخبتانه امروز شاهد هستیم که دوره‌های تکوینی دانشگاه امین با حضور دانشجویان پرانگیزه این دانشگاه امید به فردایی روشن برای ما است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: