جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 15 تير 1393     
خروج نفتکش ایران ازتحریم اروپا

مهر: مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به خروج مشروط نام این شرکت نفتی از لیست تحریم اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه اگر اتحادیه اروپا تا 12 ماه آینده به نظر دادگاه عمومی اتحادیه اروپا اعتراض نکند این تعلیق قطعی است، اعلام کرد: آماده بازگشت به بازارهای بین‌المللی هستیم.
 پس از خروج نام شرکت ملی نفتکش ایران از لیست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا، بزرگترین ناوگان حمل و نقل نفت خام ایران از لیست تحریم‌های غیر قانونی اتحایده اروپا هم خارج شد.
علی اکبر صفایی در تشریح جزئیات لغو تحریم‌های نفتکش‌های ایران گفت: شرکت ملی نفتکش در سال ٢٠١٢ در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفت که پس از یکسال و چندی تلاش این شرکت برای اثبات نادرست بودن علل تحریم کمیسیون اروپا، خوشبختانه دلایل حقوقی ما پس از برگزاری چندین جلسه مورد تایید دادگاه عمومی اتحادیه اروپا قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با تاکید بر اینکه درپی این اقدامها، دادگاه عمومی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه، (١٢ تیرماه) به نفع شرکت ملی نفتکش رای داد و تحریم‌ اعمال شده از سوی کمیسیون اروپا علیه این شرکت را به دلیل نبود ادله کافی، لغو شده اعلام کرد، اظهار داشت: اگر کمیسیون اروپا تا 2 ماه نسبت به این رای اعتراض نکند، شرکت ملی نفتکش ایران از لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا به طور کامل خارج خواهد شد.
این مقام مسئول در خصوص نتیجه لغو تحریم های شرکت ملی نفتکش نیز تصریح کرد: نفتکش در زمان تحریم ها و در مقطعی که کشتی‌های خارجی به دلیل تحریمها تردد به آب‌های کشور را متوقف کردند، همسو با وظیفه ملی، توان و ناوگان خود را با تمام ظرفیت در خدمت صادرات نفت کشور قرار داد و توانست نفت صادراتی کشور را با وجود تحریمهای گسترده ناعادلانه، بدون هیچ گونه وقفه ای به مقاصد مورد نظر برساند.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران ادامه داد: پس از توافق ژنو، برنامه ریزی لازم برای توانمندسازی شرکت نفتکش ایران و بازگشت به بازارهای بین المللی در دستور قرار گرفت که امیدواریم با لغو کلیه تحریمها شاهد حضور دوباره  ناوگان نفتکش ایران در بازارهای اروپا باشیم.
این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه تحقق این مهم قطعا نیازمند زمان است، بیان کرد: تا بازگشت به این بازار درخواست ما از دولت استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان  نفتکش کشور است.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به اینکه در اثر تحریم ها  و بدهی های گذشته، لطمه های زیادی به  شرکت نفتکش وارد شده است، اظهار کرد: ظرفیت ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران یک ظرفیت ملی و برای ادامه راه، نیازمند حمایت ملی است.
صفایی با بیان اینکه شرکت ملی نفتکش ایران به عنوان یک شرکت خصوصی  پس از سال ها سختی در مسیر سودآوری قرار گرفته است، افزود: این شرکت از شرکتهای طراز اول جهان در بخش  حمل و نقل دریایی مواد نفتی است.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش بهمن ماه سال گذشته در گفتگو با مهر با اشاره به شرکت ملی نفت ایران از لیست تحریم خزانه داری آمریکا، جزئیات شرایط جدید صادرات طلای سیاه ایران به مقصد 6 مشتری سنتی ایران شامل چین، هند، ترکیه، تایوان، ژاپن، کره جنوبی را تشریح کرده بود.
به گزارش پایگاه اینترنتی دادگاه عدالت اروپا، دادگاه عمومی اروپا، در رایی غیر قطعی، تصمیم شورای اروپا را برای تحریم شرکت ملی نفتکش ایران غیر قانونی اعلام کرد.
بر اساس تصمیم این دادگاه، تصمیم مورخ ١٥ اکتبر ٢٠١٢ میلادی شورای اتحادیه اروپا که شرکت ملی نفتکش ایران را نیز مشمول محدودیتهای وضع شده بر ضد ایران قرار داده بود، باطل اعلام شد. با این وجود، دادگاه عدالت اروپا دستور داده است که تا زمان پایان مهلت قانونی برای اعتراض شورای اروپا به این رای، اجرای تصمیم یاد شده ضد شرکت ملی نفتکش ادامه یابد.
در تصمیم دادگاه همچنین ذکر شده است که شورای اروپا باید هزینه های دادرسی که از سوی شرکت ملی نفتکش ایران پرداخت شده است را بپردازد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: