جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 6 بهمن 1394     
تاکسی های فرسوده در پایتخت روزانه ٢٤٠ تن آلاینده هوا تولید می‌کنند

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تاکسیهای فرسوده در شهر تهران، روزانه ٢٤٠ تن آلاینده و انواع گازهای سمی تولید می‌کنند.

سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، آمار تاکسیهای فرسوده در شهر تهران را ٢٠ هزار دستگاه عنوان کرد و با اشاره به این که هر تاکسی در شهر تهران تقریبا ١٠ برابر میانگین یک خودرو شخصی در شهر تردد می‌کند، گفت: بطور مثال اگر یک خودرو شخصی روزانه ٣٠ کیلومتر در شهر تردد کند، یک تاکسی ٣٠٠ کیلومتر پیمایش دارد.

وی افزود: اگر یک تاکسی فرسوده طبق اندازه‌گیریها بطور متوسط ٤٠ گرم در کیلومتر تولید آلاینده کند، روزانه ١٢ کیلوگرم تولید آلودکی می‌کند که این آلودگی به ریه شهروندان تهرانی سرازیر می‌شود.

تشکری هاشمی با بیان این که خودروهایی با استاندارد یورو ٥ به ازای هر کیلومتر ١٦,١ گرم تولید آلودگی می‌کنند، تصریح کرد: تقریبا ٣٥ تا ٤٠ خودرو نسل جدید، برابری می کند با یک تاکسی فرسوده که در سطح شهر تهران در حال تردد است.

معاون شهرداری تهران با اشاره به آمار خودروهای فرسوده شهر تهران، اعلام کرد: شهر تهران حدود ١٠٠ هزار خودوری فرسوده دارد که ٢٠ هزار خودرو مربوط به حوزه تاکسیرانی است.

وی ادامه داد: اگر خودروهای کاربراتوری نیز به این تعداد اضافه شود، حدود ٤٠٠ هزار خودرو آلاینده درسطح شهر تهران به شدت سلامت شهروندان را به خطر انداخته‌اند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: