جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 5 بهمن 1394     
7 پروژه ترافیکی در شمال تهران به بهره برداری می رسد

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،در آستانه ی دهه ی مبارک فجر و به منظور روان سازی ترافیک معابر شمال تهران، 7 پروژه در منطقه 3 تهران به بهره برداری می رسد.

علیرضا اسفراینی نژاد معاون حمل و نقل و ترافیک این منطقه با اشاره به اینکه افزایش دسترسی معابر عمومی ،اصلاح هندسی های اثر گذار ترافیکی و تغییر شبکه ی معابر از اولویت ها و رئوس این پروژه ها هستند تصریح کرد:  پل روگذر شریعتی به همت شرق از  مهمترین طرح های ترافیکی و یکی از تحولات خوبی است که در سطح منطقه اتفاق افتاده است و می تواند دسترسی خیابان شریعتی شمال به بزرگراه شهید همت شرق را فراهم کند و بار ترافیکی منطقه را به نحو قابل توجهی کاهش می دهد.

اسفراینی نژاد پروژه ی رمپ شرق به شمال بزرگراه شهید چمران به نیایش را از دیگر پروژه های ترافیکی  موثر در این منطقه عنوان کرد و افزود: بزرگراه شهید چمران یکی از بزرگراههای اصلی شمالی جنوبی شهر تهران است که در امتداد بزرگراه شهید مدرس دسترسی اصلی و شمال شهر تهران را تامین می کند و با توجه به تقاضای بالایی که برای دسترسی به نواحی شمال تهران از طریق بزرگراه شهید چمران وجود دارد ساخت این رمپ می تواند به در خواست شهروندان در این زمینه پاسخ دهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک این منطقه راه اندازی مسیر دوچرخه سواری از میدان ونک تا بوستان طالقانی را بخش دیگری از اقدامات اجرا شده عنوان کرد و افزود: دوچرخه تنها وسیله نقلیه‌ای است که بدون داشتن آلودگی هوا و آلودگی صوتی می‌تواند ورزش مناسب، سالم و کم‌هزینه‌ای باشد که باید استفاده از آن در بین افراد جامعه نهادینه شود.

وی در ادامه اظهار داشت: بدین منظور پلی به طول 240 و عرض 5 متر به موازات پل طبيعت از سوی معاونت فنی و عمرانی منطقه 3 احداث شده است که شهروندان می توانند  با عبور از این  پل مسیر  بوستان آب و آتش تا بوستان طالقاني را هم با دوچرخه طي کنند.

وی ساماندهی هندسه ی معابر شرق منطقه را بخش دیگری از این پروژه های ذکر کرد و افزود: رفیوژ میانی خیابان های شریعتی ،پاسداران و کلاهدوز با استفاده از جداول بتنی تثبیت شد که این امر تاثیر به سزایی در کانالیزه کردن جریان ترافیک عبوری در محورهای پرتراکم و کاهش هزینه های نگهداری و تعویض سیلندرهای پلاستیکی دارد که پیش از این در معابر فوق نصب شده بود.

معاون شهردار منطقه 3 بازگشایی خیابان شریفی از بلوار نلسون ماندلا را از سایر برنامه های اجرا شده برای تسهیل دسترسی شهروندان برشمرد و افزود: بازگشایی این خیابان که با عملیات پیاده رو سازی ،آسفالت ونصب علائم ترافیکی همراه بوده است  باعث کاهش بارترافیکی مسیر شمال به جنوب آفریقا و چهارراه جهان کودک می شود.

اسفراینی نژاد بهسازی معابر جهت ایجاد تسهیل در تردد معلولین و سالمندان را بخش دیگری از پروژه های ترافیکی عنوان کرد و افزود: تعداد 112 مورد از معابر منطقه با استفاده از ایجاد پوشش روی نهر، شیب راهه و.. همسطح سازی شد تا تردد برای معلولین و افراد کم توان جسمی تسهیل شود.

وی در ادامه از تکمیل فاز نخست بوستان آموزش ترافیک خبر داد وافزود: این بوستان در خیابان دیدار جنوبی، مقابل بوستان آب و آتش در حال احداث است و با اتمام محوطه سازی آن همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در روز 22 بهمن می تواند مورد استفاده ی شهروندان قرار گیرد و  در آن علاوه بر علائم و تجهیزات ترافیکی مانند پل های عابر پیاده ،چراغ و تابلوهای راهنمایی و رانندگی،  ماشین هایی در اندازه های کوچک تر طراحی شده اند تا کودکان همراه با تجربه ی لذت رانندگی، آموزش ببینند تا  در آینده افرادی قانونمند شوند .

اسفراینی نژاد در خاتمه همچنین از آغاز عملیات اجرایی تونل آرش- اسفندیار خبر داد و افزود: یکی از مشکلات معابر منطقه 3 کمبود معابر شرقی به غربی و نبود دسترسی مناسب پهنه های کار و فعالیت به شبکه های معابر بزرگراهی از جمله بزرگراه شهید مدرس است که با احداث این تونل همچنین دسترسی ساکنین محله ی زرگنده به معبر بزرگراه نیایش تسهیل می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: