جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 5 بهمن 1394     
تشکری هاشمی:
تردد 100 هزار تاکسی فرسوده و 400 هزار خودرو دودزا در پایتخت

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در شهر تهران 100 هزار تاکسی فرسوده و 400 هزار خودروی دود زا تردد می‌کند.

سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آئین رونمایی از ناوگان مدرن و پاک شرکت توسعه حمل و نقل کالا و مسافر اظهار داشت: ورود تاکسی‌های هیبریدی به چرخه حمل و نقل کار ارزشمندی در تاریخ شهرمان محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: هر تاکسی در شهر تهران 10 برابر یک خودروی شخصی پیمایش دارد اگر تاکسی فرسوده به طور متوسط 40 گرم آلودگی تولید کند با توجه به این که هر تاکسی در شهر تهران 300 کیلومتر پیمایش دارد بنابراین روزانه 12 کیلوگرم آلودگی فقط از تاکسی‌ها تولید می‌شود.

تشکری هاشمی بیان کرد: با توجه به آن که در شهر تهران حدود 20 هزار تاکسی فرسوده وجود دارد روزانه در مجموع 200 هزار کیلو گرم انواع گازها از طریق وسایل نقلیه عمومی وارد بدن می‌شود که آلودگی امروز شهر تهران عمدتا ذرات معلق زیر 2.5 میکرون هستند این ذرات در تنفس مستقیم ما وارد خون می‌شود و همه مردم که در شهر تهران زندگی می‌کنند پس از آزمایش خون متوجه می‌شوند که غلظت خون دارند.

وی تصریح کرد: 10 هزار خودروی فرسوده و 400 هزار خودروی دود زا در شهر تهران تردد می‌کنند که این خودروها سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند و منجر به ورود عوارضی از جمله ناراحتی، عصبانیت‌ها و ... می‌شوند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: