جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 5 بهمن 1394     
هفت بوستان دوستدار محیط زیست تا پایان سال به بهره برداری می رسد

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از بهره برداری از هفت بوستان دوستدار محیط زیست تا پایان سال، در شهر تهران خبر داد.

محمد مهدی گلمکانی اظهار داشت: در حال حاضر در شهر تهران ده بوستان و ساختمان انرژی وجود دارد که در این بوستان ها به ازای هرنیروگاه 10 کیلوواتی سالانه حدود 18 هزار کیلو وات ساعت انرژی پاک تولید می شود که این مقدار تولید از انتشار بیش از یک تن دی اکسیدکربن در سال جلوگیری می کند.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران افزود:هرنیروگاه خورشیدی متصل به شبکه با ظرفیت اسمی 10کیلو وات سالانه حدود 18مگاوات ساعت برق تولید می کند و این مقدار تولید منجربه کاهش انتشار بیش از 10 تن دی اکسیدکربن در سال می شود.

وی با تاکید براینکه انرژی های نو با کاهش گازهای گلخانه ای، خسارت اقتصادی ناشی از تغییرات اقلیمی را کاهش می دهد، تصریح کرد:  فروش برق تولید شده از نیروگاه های انرژی خورشیدی صرفه اقتصادی دارد به طوری که  از میزان تولید برق 10 کیلو وات انرژی تولیدی در هر ساعت به شبکه سراسری برق تزریق می شود و 10 کیلو وات در ساعت برق تولیدی مستقل از شبکه سراسری برق صرف روشنایی این بوستان می شود.

وی با اشاره به تصویب لایحه توسعه انرژی های تجدید پذیر در شهر تهران، اظهار کرد: بر اساس این لایحه توسعه انرژی های تجدید پذیر در ساختمان های عمومی و اداری ، بوستان ها ، ایستگاه های مترو و اتوبوس و سایر فضاهای شهری دنبال می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: