جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 5 بهمن 1394     
مراحل پاياني عمليات ساخت ايستگاه مترو شهر آفتاب

به گزارش گروه حمل ونقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،عمليات نصب ستون و تيرهاي فولادي مركزي ساختمان و سالن بليت فروشي ايستگاه مترو شهر آفتاب پايان يافت.

ايستگاه مترو شهر آفتاب در مجاورت حرم مطهر حضرت امام خميني(ره) واقع شده و شاهراه ارتباطي به نمايشگاه بين المللي شهر آفتاب محسوب مي شود.

با همت شبانه روزي تلاشگران اين پروژه يكي از قسمت هاي اصلي پروژه كه عمليات نصب ستون و تيرهاي فولادي مركزي ساختمان و سالن بليت فروشي ايستگاه مي باشد به پايان رسيد؛ تنها در اين قسمت از كار افزون بر 350 تن ورق فولادي در ستون و 150 تن در تيرها و 100 تن ملحقات فولادي به كار رفته است .

طول مسير در فاز اول بهره برداري 4 كيلومتر مي باشد كه حدود يك و نيم كيلومتر آن به روش تونل اتريشي و حدود دو نيم كيلومتر نيز به روشCut and Cover انجام شده است.

عرض سكوي اين ايستگاه به دليل پيش بيني احتمال ازدحام جمعيت در ايام خاص سال براي بازديد از نمايشگاه، حدود 16 متر طراحي و ساخته شده است.

فاز نخست پروژه خط مترو تهران- فرودگاه امام خميني(ره) – پرند به طول 4 كيلومتر از ايستگاه مترو شاهد در خط يك مترو انشعاب و در ايستگاه مترو آفتاب پايان مي پذيرد.

صد درصد بودجه پروژه 52 كيلومتري خط مترو تهران- فرودگاه امام خميني(ره) – پرند به عهده دولت است اما شهرداري تهران به دليل تسهيل ارتباطي مردم به نمايشگاه بين المللي شهر آفتاب، بخش مهم اعتبار فاز نخست پروژه را تامين كرده است.

شهردار تهران روز گذشته به همراه معاونين و مشاورين خود و با همراهي مهندس هابيل درويشي مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو) از روند پيشرفت فاز نخست پروژه مترو تهران - پرند بازديد و بر لزوم  تكميل و آماده بهره برداري اين فاز تا پايان سال و افتتاح آن همزمان با گشايش فاز نخست نمايشگاه بين المللي شهر آفتاب تاكيد كرد.

مديرعامل شركت مترو تهران هم با ارائه گزارشي از روند فعاليت، اعلام كرد كه فاز اول اين پروژه تا پايان سال جاري آماده بهره برداري خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: