جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 بهمن 1394     
آغاز نوسازی 90 هزار تاکسی فرسوده در کشور

به گزارش گروه حمل ونقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به نوسازی 90 هزار تاکسی فرسوده در کشور گفت: در تفاهمی که بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، پلیس راهور، تاکسیرانی و ایران خودرو منعقد شد، قرار است با همکاری بانک‌های پارسیان، ملت و تجارت 90 هزار تاکسی فرسوده در سراسر کشور جمع‌آوری و خودروهای جدید جایگزین آنها شود.

میثم مظفر در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: براین اساس برای هر دستگاه خودرو 20 میلیون تومان وام در نظر گرفته شده که از 12 بهمن ماه سال جاری  همزمان با آغاز دهه فجر انجام می پذیرد.

وی  در خصوص بازپرداخت تسهیلات این وام افزود: همچنین مدت زمان بازپرداخت وام خودروهای فرسوده 48 ماهه و با سود 16 درصد اعلام شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران  خاطرنشان کرد: در حال حاضر از محل تخفیفات گمرکی از طریق ستاد حمل و نقل سوخت  نیز حدود پنج میلیون تومان برای هر یک از این دستگاه‌ها کمک یارانه‌ای انجام خواهد شد.

مظفر در ادامه گفت: این طرح با پیگیری سازمان تاکسیرانی شهر تهران و مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی با مسئولین دولتی زیربط طی برگزاری جلساتی این تسهیلات برای نوسازی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در کل کشور و از جمله تهران اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به مدل تاکسی های جایگزین تصریح کرد: هم اکنون خودروهای سمند EF7 پایه گاز سوز و پژو 405 از محصولات ایران خودرو جایگزین تاکسی‌های فرسوده خواهند شد  

وی اذعان داشت: همچنین تحویل خودروها از اسفندماه آغاز می شود و در این ماه 8000 دستگاه، در فروردین‌ماه 7000 دستگاه و در ماه‌های بعد، در هر ماه 15 هزار دستگاه جایگزین می‌شود تا این‌که در پایان شهریورماه تمامی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده از ناوگان خارج و خودروهای جدید جایگزین خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: