جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 بهمن 1394     
بهای 10 درصدی مدیریت پسماند از شهروندان گرفته می شود

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران از این پس 10 درصد از بهای خدمات مدیریت پسماند از شهروندان دریافت می شود.

حسین جعفری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در مراسم روز بدون زباله که امروز (شنبه) در مرکز آموزش های سازمان مدیریت پسماند برگزار شد، با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر دریافت بهای 10 درصدی خدمات مدیریت پسماند از شهروندان اظهار داشت: این بهای دریافتی صرف آموزش و فرهنگ‌سازی شهروندان خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف این مصوبه افزود: تقلیل، تفکیک، کاهش حجم زباله و گرفتن رطوبت زباله توسط شهروندان از مهم‌ترین اهداف این مصوبه است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه این سازمان در راستای برقرار کردن ارتباط بهتر با شهروندان گام برداشته است، تصریح کرد: شهروندان باید بهای خدمات دریافتی را به موقع و در زمان مناسب پرداخت کنند.

جعفری با اشاره به تشکیل کمیته ای برای کاهش زباله در شهر تهران گفت: این کمیته با ریاست معاون خدمات شهری شهرداری تهران، سازمان مدیریت پسماند، کمیته محیط زیست شورای اسلامی هر ماه تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره روز بدون زباله که برای سه قشر مختلف جامعه برنامه ریزی شده است، یادآور شد: قشر کودکان و نوجوانان، بانوان خانه دار و جهان دیدگان سه قشر تاثیرگذار جامعه برای بحث مدیریت و کاهش پسماند هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به حضور سمن ها و بخش خصوصی در بحث مدیریت پسماند تصریح کرد: با شناسایی ظرفیت های مختلف می توانیم در آموزش تاثیرگذار باشیم.

جعفری با بیان اینکه در تمام دنیا المان های شهری از تیکه های بازیافتی پسماند ساخته می شوند، گفت: به دنبال فراهم کردن زمینه ای هستیم تا مردم بتوانند خریدهای خود را از بازارچه های هنری به صورت متفاوت انجام دهند.

وی با اشاره به برگزاری اولین سمپوزیوم مجسمه سازی پسماند در اسفندماه یادآور شد: این سمپوزیوم به صورت حرفه ای و آماتور برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: هدف این امر قرار دادن مجسمه هایی حاصل از پسماندهای بازیافتی در معرض دید عموم است همچنین اولین مجسمه در اردیبهشت ماه در منطقه 22 نصب خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: