جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 بهمن 1394     
معاون شهردار تهران اعلام کرد :
کمک هنر و آموزش به فرهنگ ترافیک

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه اصلاح وضعیت خطوط سفید در معابر اصلی شهر اعم از بزرگراهی و شریانی درجه 1 و 2 صد در صد به اتمام رسیده است، گفت: بالغ بر 1362 کیلومتر معبر شهری مورد اصلاح قرار گرفته است .

سیدجعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه  خط کشی ها ، المان های ترافیکی ، تابلوها ، علایم افقی و عمودی در تمامی معابر بزرگراهی و شریانی درجه 1 و 2 مورد اصلاح و بازپیرایی قرار گرفته اند . گفت : طبیعتا در برخی معابر شهری خطوط به دلیل تعریض معبر ، فعالیت های عمرانی و... به مرور زمان نامنظم و فرسوده خواهند شد که بنا بر برنامه ریزی مستمر بازسازی و اصلاح خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه  تاکنون بالغ بر 1362 کیلومتر معبر مورد اصلاح خطکشی و المان های ترافکی قرار گرفته است گفت : 430 تقاطع ، 816 کیلومتر معابر بزرگراهی و شریانی و 546 کیلومتر معبر جمع کننده و پخش کننده مورد باز پیرایی قرار گرفته اند .

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه اکنون شهر تهران به لحاظ المان های ترافیکی و خط کشی ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد، تصریح کرد: اکنون در تمامی مناطق به منظور طراحی خطوط سفید در تمامی شبکه های بزرگراهی و معابر شهری از خط کشی گرم استفاده می شود که لغزندگی کمتری دارد .

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه پس از اصلاح زیر ساخت ها، فرهنگ سازی و رعایت قوانین از سوی رانندگان باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: بسیاری از شهروندان و رانندگان خودرو تصور می کنند با حرکت مابین دو خودرو و لایی کشیدن از میان خودروها سریعتر به مقصد می رسند. این در حالیست که مطالعات و اندازه گیری های علمی اثبات کرده نه تنها در معدل ، افراد زودتر به مقصد نمی رسند که کندی حرکت را نیز سبب می شوند .

وی با بیان اینکه کند شدن حرکت در بین خطوط به پارامترهای زیادی از جمله عدم رعایت فاصله طولی خودروها و فاصله جانبی بازمی گردد ، تصریح کرد : در بسیاری رمپ هاای خروجی و یا ورودی بزرگراه ها شاهد ترافیک سنگین و ورود خودروها در چندین لاین به رمپ هستیم که این نشان از عدم رعایت حقوق شهروندی و البته قوانین ترافیکی است ، چرا که بطور حتم خط کشی های رمپ و لاین های طراحی شده برای ورود دو خودرو طراحی شده که متاسفانه نگاه به خطوط  از سوی رانندگان مورد توجه نیست .

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه اقدامات گسترده ای در حوزه ارتقا فرهنگ ترافیک از سوی معاونت آموزش سازمان ترافیک در سرای محلات مناطق 22 گانه ، مدارس شهر تهران و حتی رانندگان حمل ونقل عمومی پایتخت صورت گرفته است تصریح کرد : بیش از 50 هزار راننده تاکسی و بیش از 4 هزار راننده اتوبوس  در کلاس های اموزشی ارتقا فرهنگ ترافیک اموزش دیده اند .

معاون شهردار تهران با اشاره به استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ارتقا فرهنگ ترافیک گفت : تلاش کردیم با ترکیب هنر و آموزش هنجارهای ترافیکی را اصلاح کنیم بطوریکه  اکنون انیمیشن های دیرین دیرین با محوریت اصلاح فرهنگ ترافیک در فضای مجازی بصورت گسترده پخش شده است و بطور حتم تاثیر فراوانی در تغییر ناهنجاری های ترافیکی خواهد داشت .

به گفته وی در کنار اصلاح زیر ساخت ها و فرهنگسازی ، اعمال قانون از سوی پلیس هم تاثیر بسزایی در کاهش تخلفات دارد .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: