جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 بهمن 1394     
مهندس مظفر خبرداد:
آموزش خط سفید به 52 هزار تاکسیران تهران

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به آموزش خط سفید به 52 هزار نفر از رانندگان تاکسیرانی گفت: در حال حاضر بیش از 75 درصد از رانندگان تاکسیرانی در موضوع خط سفید در دانشکده تاکسیرانی تحت آموزش قرار گرفته اند.

میثم مظفر در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت : آموزش خط سفید به رانندگان تاکسیرانی و رعایت رانندگی منضبط شهری می تواند منجر به کاهش ترافیک شهری ، کاهش آلودگی هوا و همچنین با عث ایجاد آرامش در فضای ترافیکی گردد.

وی در ادامه افزود: در این راستا پلیس راهور نیز باید با متخلفین برخوردی انضباطی و قاطع داشته باشد و نسبت به جریمه رانندگانی که انضباط شهری و ترافیکی را رعایت نمی نمایند اقدام کنند.

 مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به 17 هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران خاطرنشان کرد: در سال گذشته 4 هزار خودروی فرسوده از رده خارج و نوسازی شده است اما در سال جاری تنها تعداد محدودی را به صورت نقد توانسته ایم  نوسازی نماییم.

مظفر با اشاره به از رده خارج کردن خودروهای پیکان گفت: در حال حاضر 6 هزار و 300 خودروی پیکان فرسوده در شهر تهران وجود دارد که با تمهیدات در نظر گرفته شده این تعداد تاکسی باید از رده خارج شود و یا دیگر امکان سرویس دهی به شهروندان تهرانی را نخواهند داشت.

وی با تاکید بر لزوم نوسازی ناوگان تاکسیرانی تصریح کرد: حذف خودرو پیکان از ناوگان تاکسیرانی پایتخت از جمله برنامه ها و اولویت های اصلی این سازمان است به نحوی که سال آینده تاکسی های پیکان موجود در ناوگان تاکسیرانی شهر تهران جمع آوری و از رده خارج خواهند شد.

وی در خصوص نحوه اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران نیز گفت: مالکان تاکسی که خودروی آنها به سن فرسودگی رسیده باید برای دریافت تسهیلات نوسازی خودرو در سامانه اطلاع رسانی سازمان تاکسیرانی شهر تهران ثبت نام کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در ادامه اظهار داشت : مالکان تاکسی های فرسوده می توانند برای استفاده از تسهیلات نوسازی خودرو های خود به شرکت های خصوصی طرف قرارداد با سازمان مدیریت تاکسیرانی شهر تهران نیز مراجعه کنند.

مظفر تصریح کرد: همچنین سازمان تاکسیرانی شهر تهران با سرمایه گذاری بانک خصوصی توانسته است نسبت به ورود خودروهایی با استاندارد یورو 5 و خودروهایی هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی اقدام نمایند.

وی از ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی خبرداد و گفت: برای اولین بار شاهد ورود خودروهای دارای استاندارد یورو 5 و هیبریدی در تاریخ حمل و نقل درون شهری خواهیم بود که قطعا ورود این خودروها افق جدیدی را درناوگان تاکسیرانی ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به لزوم حمایت‌های دولتی برای ورود خودروهای هیبریدی اذعان داشت: اگر یارانه حمایتی برای سرمایه‌گذاری در این بخش در نظر گرفته نشود، بی‌تردید انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری وجود نخواهد داشت، زیرا زمان بازگشت سرمایه طولانی خواهد بود، برهمین اساس باید وزارت نفت، وزارت کشور، گمرک و پلیس در یک همکاری مشترک و با ایجاد زمینه حمایت سرمایه‌گذاران همراه با اصلاح برخی قوانین نقش موثر خود را در موفقیت این طرح ایفا کند، امیدواریم با تبدیل این مساله به عنوان یک ساخت عمومی، بتوانیم چهره شهرمان را تغییر دهیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به بیمه تاکسیرانان، اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ منعقد شده میان سازمانهای تأمین اجتماعی و هدفمندی یارانه‌ها در سال 89، سازمان تامین اجتماعی متعهد شد نسبت به بیمه تاکسیرانان اقدام کند.

 

مظفر گفت: در سال 94 به دلیل مشکلات هدفمندی یارانه‌ها و نبود منابع کافی، دولت نتوانست تعهدات خود را در خصوص بیمه تاکسیرانان عمل کند که با پیگیری‌های سازمان تأمین اجتماعی ، نمایندگان مجلس و سازمان تاکسیرانی توانسته ایم بیمه تاکسیرانان را اجرایی کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: درحال حاضر تمامی رانندگانی که از پوشش بیمه ای محروم بوده اند می توانند  به کلیه شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه نمایند و با ارائه کارنامه تاکسیرانی نسبت به برقراری بیمه تامین اجتماعی خود اقدام کنند

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: