جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 بهمن 1394     
برگزاری سومین انتخابات نماینده تاکسیرانان

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، نماینده شهرداری و دبیر انضباطی رسیدگی به تخلفات تاکسیرانان با اشاره به سومین انتخابات نماینده تاکسیرانان گفت: در ماده 7 آیین نامه انضباطی مصوبه شورای شهر عنوان شده است که باید هر دوسال یک بار از بین تاکسیرانان هر شرکتی یک نفر به عنوان نماینده تاکسیرانان در کارگروه های سه نفره رسیدگی به تخلفات احتمالی تاکسیرانان انتخاب شود این امر از سال 1388 آغاز شده است.

علی خموشی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به ثبت نام رانندگان اظهار داشت: ثبت نام رانندگان از تاریخ 13 دی ماه سال جاری آغاز و تا 20 دی ماه به پایان رسیده است همچنین بعد از تعیین صلاحیت تاکسیرانان در 17 بهمن ماه سال جاری انتخابات برگزار خواهد شد.

وی در خصوص هیئت های انضباطی افزود: هیئت های انضباطی از دو گروه تشکیل شده اند یک گروه شامل کارگروه های سه نفره که متشکل از نماینده تاکسیرانان که به عنوان مدیر منطقه می باشد ، نماینده یا مدیر شرکت های خصوصی به عنوان دبیر کارگروه و همچنین نماینده تاکسیرانان ، که این افراد با توجه برشناختی که از تاکسیرانان دارند موارد را مورد بررسی قرار خواهند داد و نظر مشورتی خود را برای هیئت انضباطی مرکز ارسال می نمایند.

نماینده شهرداری و دبیر انضباطی رسیدگی به تخلفات تاکسیرانان با اشاره به اعضای هیئت انضباطی مرکز خاطرنشان کرد: اعضای هیئت انضباطی مرکز متشکل از نماینده شورای شهر ، نماینده شهرداری و نماینده تاکسیرانان که از بین تاکسیرانانی که در کارگروه انتخاب می شوند یکی به عنوان نماینده کل تاکسیرانان تهران در هیئت انضباطی مرکز انتخاب شده و به تخلفات احتمالی تاکسیرانان رسیدگی خواهند کرد.

خموشی با اشاره به هدف از تشکیل این انتخابات گفت: در حال حاضر برخی تخلفات به صورت گزارش از طریق شهروندان ابلاغ خواهد شد برای رسیدگی به این موضوع یکی از تاکسیرانان با توجه به شناختی که از وضعیت کاری تاکسیرانان دارند دخیل خواهد بود که در صورت وجود نکته ای  اعلام نمایند تا حقی از تاکسیرانان ضایع نگردد.

وی با اشاره به شرایط لازم برای ثبت نام تاکسیرانان تصریح کرد: ثبت نام کنندگان باید دارای شرایط عمومی باشند که شامل حداکثر سن تاکسیران باید 65 سال تمام باشد ، نداشتن سابقه محکومیت کیفری ، دارا بودن پروانه تاکسیرانی معتبر و پایبند به نظام آموزشی باشند.

وی در ادامه اذعان داشت: همچنین ثبت نام کنندگان باید دارای شرایط اختصاصی باشند که شامل دارا بودن حسن شهرت ، دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه و نداشتن سوابق تخلفاتی نوع یک و دوم که در آیین نامه بند 4 و 5 لحاظ شده است.

نماینده شهرداری و دبیر انضباطی رسیدگی به تخلفات تاکسیرانان اظهار داشت: تخلفات نوع یک مربوط به مراجع قضایی است و تخلفات نوع دوم نیز شامل تخلفاتی است که یک تاکسیران در سطح شهر امکان انجام آن را خواهد داشت که شامل افزایش نرخ ، کارکرد خارج از مسیر و یا نداشتن پروانه می باشد.

خموشی در ادامه گفت: افراد باید به صورت حضوری به شرکت های خصوصی مراجعه کرده و اصل و تصویر پروانه هوشمند ، اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی ، یک قطعه عکس 4×3 و کارت شناسایی ملی خود را برای ثبت نام به همراه داشته باشند.

وی در پایان افزود: حداقل سابقه یک تاکسیران برای شرکت در انتخابات 5 سال می باشد که یک سال آخر فعالیت تاکسیران باید حتما توسط هیئت های اجرایی مناطق که متشکل است از مدیر منطقه ، مدیر عامل شرکت و معاون یا ناظر مستقر در شرکت تایید گردد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: