جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 تير 1393     
مکانیسم های ارائه مجوز تخفیف مترو برای دانش آموزان در راه است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: معاون حمل‌و‌نقل شهرداری قول داده تا ظرف یک هفته آینده تخفیف 50 درصدی در بلیت‌های یک ساله برای دانشجویان اعمال شود.

ابوالفضل قناعتی - عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت اعمال تخفیف 50 درصدی در کارت‌های یکساله مترو و اتوبوس برای دانشجویان و دانش‌آموزان، به جلسه اخیر خود با معاون حمل‌ونقل شهردار اشاره کرد و گفت: طبق گفته تشکری هاشمی با توجه به اتمام فصل مدارس، قرار است با ارائه ثبت‌نام‌های مدارس، سازوکارهایی برای چگونگی اعمال تخفیف در کارت دانش آموزان، در نظر گرفته شده شود. در همین زمینه، معاونت حمل و نقل جلسات را با وزارت آموزش و پرورش و وزارت آموزش عالی داشته است.

قناعتی افزود: من توجیه معاون شهردار برای تعویق در اعمال تخفیف کارت دانش‌آموزان را با توجه به تعطیل‌بودن مدارس، پذیرفتم اما در مورد دانشجویان، این تاخیر پذیرفتنی نیست.

وی یادآور شد: در جلسه هفته گذشته، معاون حمل‌ونقل متعهد شد که تا حداکثر یکی دو هفته آینده، فرایند مجوزها و نحوه تفکیک دانشجویان را ساماندهی کرده و کارت بلیت‌ها را با اعمال تخفیف، در اختیار دانشجویان قرار بدهد.

این در حالیست که پیش از این سید جواد تشکری هاشمی - معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود با توجه به تعطیل بودن مدارس و نیمه تعطیل بودن دانشگاه‌ها، در تابستان فرصت داریم تا مکانیسم شناسایی دانش‌آموزان و دانشجویان و نحوه‌ی اهدای کارت بلیت‌های مترو را به این گروه مشخص کنیم.

وی گفته بود از ابتدای مهرماه هر دانش‌آموز و دانشجویی که تمایل دارد، می‌تواند از کارت بلیت‌های مترو و اتوبوس با تخفیف استفاده کند.

در همین راستا قناعتی تاکید کرد که اگر تا هفته آینده اعمال تخفیف‌ها در کارت بلیت دانشجویان صورت نگیرد، حتما اعتراض خواهم کرد.

عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر همچنین درباره نحوه اعمال تخفیف‌ها برای افرادی که کارت منزلت دارند، با اشاره به اینکه در زمینه ارائه تخفیف به این گروه مشکلی نداشته‌ایم، گفت: بحث‌های زیادی پیرامون خود کارت منزلت و اینکه به چه کسانی تعلق بگیرد و آیا باید به همه سالمندان کارت منزلت داده شود یا فقط به افرادی که مشکل دارند و اینکه چه محدودیت سنی اعمال کنیم وجود دارد و ما پیگیر این موضوع هستیم.

وی افزود: در گروه اقشار خاص که شامل جانبازان بالای 25 درصد و معلولان دائم تحت سرپرست سازمان بهزیستی است، نیز مشکلی از لحاظ ارائه کارت به صورت رایگان وجود نداشته است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: