جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 29 دی 1394     
برنامه مشترک دولت و شهرداری برای نوسازی مینی بوس های فرسوده

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، اصلاح کیفیت سوختی را از اولویت های دولت برای کاهش آلودگی هوا اعلام کرد.

معصومه ابتکار در حاشیه گرامیداشت روز هوای پاک با بیان اینکه سوخت های توزیعی، میلیون ها انسان را تحت تاثیر قرار می دهد حذف بنزین پتروشیمی و کاهش بنزن را از گام های نخستین دولت برای بهبود هوای تهران و سایر کلانشهرها دانست.

وی با اشاره به اینکه مینی بوس های فرسوده از عوامل اصلی آلودگی هوا به شمار می آید از اجرای برنامه ای مشترک میان دولت و شهرداری ها در این خصوص خبر داد و گفت : با اجرای این برنامه بخشی از مینی بوس های فرسوده نوسازی می شود.

ابتکار به برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95، که دارای رویکردی کاملا زیست محیطی است اشاره کرد و افزود : در تمام این برنامه موضوع محیط زیست دیده شده است.

وی کاهش شدت انرژی ، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ، اصلاح الگوی مصرف آب ، تامین حق آبه های زیست محیطی ، توجه به مسئله گردوغبار ، توجه به احیای دریاچه ارومیه و تالاب های مهم کشور را از مواردی برشمرد که در برنامه ششم توسعه دیده شده است .

ابتکار با ابراز تاسف از اینکه ورود بی رویه فاضلاب و پسماند، رودخانه های کشور را به کانالهای آلوده تبدیل کرده است احیای این رودخانه ها را از دیگر مواردی دانست که در برنامه توسعه ششم توسعه آمده است .

وی برنامه ملی مبارزه با گردوغبار ، تلاش برای احیای مراتع کشور ، حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش بادی آن را به عنوان محورهای دیگر برنامه ششم اعلام کرد که باید با همکاری دستگاه های ذیربط اجرایی شود .

ابتکار با بیان اینکه جنگل های طبیعی ایران دیگر ظرفیتی برای بهره برداری تجاری ندارند توقف قاچاق چوب را از جنگل ها ضروری دانست و تاکید کرد: در برنامه ششم به همه این مسائل توجه جدی شده است.

وی گفت: با ابلاغ سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست یک وفاق و همدلی در میان مسئولان به وجود آمده است که این می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص اعتبارات محیط زیستی در بودجه 95 گفت: اعتبارات محیط زیستی در بودجه بیش از اعتباراتی است که برای سازمان محیط زیست دیده شده زیرا برخی از طرح‌ ها و برنامه‌ های محیط زیستی فرابخشی  و اجرای بخشی از آنها به عهده سازمان‌های دیگر و وزارتخانه‌های دیگر است.

ابتکار درباره تأثیر برطرف شدن تحریم‌ها بر محیط زیست گفت: یکی از تأثیراتی که رفع تحریم‌ها بر محیط زیست دارد ورود فناوری‌های نوین است که در پالایشگاه‌های و صنعت خودروسازی به آن احتیاج داریم.

وی در خصوص نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست گفت: در روز دهم و یازدهم اسفند نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست را برگزار خواهیم کرد که شرکت‌های بین‌المللی از آن استقبال خوبی کرده اند و در آنجا صنایع موفق و سبز را معرفی می‌کنیم.

ابتکار درباره زمان برطرف شدن آلودگی هوای تهران گفت: در توکیو و مکزیکو سیتی 15 سال طول کشید تا آلودگی هوا کنترل شد و ما از سال 79 طرح جامع مقابله با آلودگی هوا را برنامه‌ریزی کردیم که تا 84 اجرا شد.

وی ابراز امیدواری کرد آلودگی هوای تهران و سایر کلانشهرها بین 5 تا 10 سال آینده تمام شود و در این میان نباید نقش مؤثر مردم را نیز فراموش کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ما نقدپذیر هستیم اما تخریب‌پذیر نیستیم درباره رویکرد برخی از رسانه‌ها، گفت: برخی از رسانه‌ها رویکرد تخریب دارند و گاهی به دنبال حواشی هستند تا تشویش اذهان عمومی و تخریب را انجام دهند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: